۰

سهمیه‌های پذیرش دانشجوی پزشکی با 38 درصد افزایش همچنان پابرجا

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۵۹۰۷
سهمیه‌های پذیرش دانشجوی پزشکی با 38 درصد افزایش همچنان پابرجا
سالم خبر: سهمیه‌ی پذیرش دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی به رغم تمامی حاشیه های آن و وعده وزیر بهداشت و درمان مبنی بر ورود به آن، 38 درصد امسال افزایش یافت.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با ابراز تأسف از افزایش ظرفیت دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی گفت: این افزایش با توجه به نداشتن زیر ساخت‌ها، فشار مضاعفی را به دانشگاه ها وارد کرد.
 
وی که در نشست با «دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» در سالن جلسات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت سخن می گفت، همچنین افزود: واقعیت این است که بسیاری از مشکلاتی که دانشجویان ما دارند مشکلات آموزشی است و بی‌عدالتی در این حوزه دانشجویان ما را رنج می‌دهد.
 
لاری با ابراز تأسف از افزایش ظرفیت دانشجویان در سال جدید با بیان این که خیلی از مشکلات شفاف‌سازی نمی‌شود، گفت: در خصوص بحث سهمیه‌ها حتی من از افزایش  ۳۸ درصدی پذیرش دانشجو مطلع نشدم که این افزایش با توجه به نداشتن زیر ساخت‌ها، فشار مضاعفی را به ما وارد می‌کند. در بازدیدهایی که از دانشگاه‌ها داریم ما با خوابگاه‌هایی روبه روهستیم که در یک ظرفیت چهار نفره، هشت دانشجو را در دل خود جای داده است که این موضوع مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: دانشگاهی که برای ۹۰ نفر دانشجو ظرفیت کلاسی ندارد چگونه می‌خواهد با دانشجو ارتباط برقرار و کیفیت آموزش خود را حفظ کند؟! این افزایش ظرفیت در حالی که زیر ساخت‌ها ایجاد نشده است به سود دانشجویان و کیفیت آموزش و ارائه خدمات نیست.
 
 
 
 
کد مطلب : ۵۹۰۷
نام شما

آدرس ايميل شما