۰
دولت مجارستان هزینه های دارو و درمان زوج‌های نابارور را تمام و کمال می‌پردازد

صاحب فرزند شوید؛ هزینه‌اش با ما

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۵۸۵۰
صاحب فرزند شوید؛ هزینه‌اش با ما
سالم خبر: کلینیک‌های نازایی با تصمیم دولت مجارستان با هدف افزایش نرخ زاد و ولد در این کشور از حوزه بخش خصوصی خارج شده و دولتی می‌شود.

به گزارش سالم خبر از یورونیوز این تصمیم براساس اعلام مسوولان این کشور از اوایل ماه آینده اجرا خواهد شد و دولت براساس تعهدات خود تمامی هزینه های زوج های نابارور مجارستانی را پرداخت خواهد کرد.

اهمیت افزایش
نرخ زاد و ولد در این کشور برای مسوولان آن به گونه ای اهمیت یافته است که وزیر کشور اعلام کرد هزینه های دارو و درمان نازایی دراین کشور از این پس رایگان است.

اوربان نخست وزیر دولت راست‌گرای مجارستان پیش از این هم اعلام کرده بود خانواده های پرفرزند از مالیات معاف می شوند.

او همچنین در راستای تشویق مردم برای فرزندآوری اعلام کرده است که زنانی که
بیشتر از چهار فرزند بدنیا بیاورند از معافیت مالیاتی عمده برخوردار خواهند شد. ضمن آنکه اعطای وام‌های کم بهره بالای ۳۰ هزار یورویی برای زنانی که برای اولین بار در زیر چهل سال ازدواج می کنند. یک سوم بدهی های این زنان به بانک‌ها نیز بخشیده خواهد شد.

براساس بسته های تشویقی دولت پس از تولد فرزند دوم، دولت مبلغ ۳۱۵۰ یورو به وام مسکن خانواده افزوده 
می شود. بعد از فرزند سوم ۱۲۸۵۰ یورو و به ازای هر فرزندی که پس از سومین فرزند متولد شود ۳۱۵۰ یورو به بودجه وام خانواده افزوده خواهد شد.

وی همچنین پیش بینی کرده است که شمار گهواره‌های مهدکودک‌های مجارستان تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۲۱ هزار افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابر اعلام کمیسیون اتحادیه اروپا، هر زن اروپایی بطور میانگین برای بقای نسل باید
دو فرزند بدنیا بیاورد. این در حالی است که هم اکنون میزان کلی باروری در قاره اروپا چیزی کمتر از یک و نیم ثبت شده است و در این میان مجارستان با میانگین ۱.۴۵ یکی از نرخ های پایین و هشدار دهنده اروپا محسوب می‌شود.

فرانسه با نرخ ۱.۹۲ و سوئد با ۱.۸۸ به رغم کسب بهترین رتبه ها در اروپا، همچنان از استانداردهای این منطقه پایین‌تر هستند.
 
 
کد مطلب : ۵۸۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما