۰

سکته مغزی تا سه ساعت قابل درمان است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۵۶۶۰
سکته مغزی تا سه ساعت قابل درمان است
سالم خبر : سکته مغزی در سه ساعت ابتدایی قابل درمان است و افراد باید از هرگونه اقدامی برای درمان خودداری کنند.
 
به گزارش سالم خبر، بابک زمانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و رییس انجمن سکته مغزی در خصوص سکته مغزی به مهر گفت: متاسفانه سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در ایران و پنجمین علت در دنیا است؛ این بدان معنی است که سکته مغزی قابل درمان است و تنها نیازمند امکانات کافی است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص علائم سکته مغزی اظهار داشت: از جمله علائم ابتدایی سکته مغزی به طور خلاصه می توان به اختلال تکلم، کج شدن صورت و ضعف بازو اشاره کرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: سکته مغزی موردی حاد است که نیازمند دخالت اورژانس می باشد و فرد بیمار حتما باید به وسیله آمبولانس های شهری به مراکز درمانی که توسط پزشک اورژانس تشخیص داده می شود به نزدیک ترین بیمارستان برای انجام اقدامات درمانی منتقل شود.
 
زمانی تاکید کرد: در سکته مغزی به دلیل اینکه مغز دچار آسیب می شود و در هر لحظه احتمال صدمه بیشتری به سلول های مغزی وجود دارد، لذا این اورژانس وآمبولانس هستند که می دانند چه بیمارستانی برای درمان مناسب است؛ گفتنی است افراد در برخورد با این موارد باید از هر گونه دخالت در امور پزشکی خودداری کرده و با پزشکان اورژانس نهایت همکاری را به عمل آَورند.
 
سکته مغزی تا سه ساعت قابل درمان است
 
رییس انجمن سکته مغزی ایران در خصوص سکته مغزی حاد نیز چنین بیان می کند: سکته مغزی حاد به معنی آن است که فرد دچار اختلال تکلم، ضعف بازو و کج شدن صورت شده است؛ گفتنی است که زمان در درمان سکته مغزی بسیار مهم است و باید گفت سکته مغزی تا ۳ ساعت قابل درمان است.
 
زمانی با تاکید بر اینکه اینکه افراد در مواجهه با سکته مغزی از انجام هر گونه اقدامی خودداری کرده گفت: افراد همواره باید به این نکته توجه کنند که در مواجهه با سکته مغزی، اقداماتی مثل گرفتن فشار خون واستفاده از زالو در درمان تزریق سکته مغزی تاثیری ندارد و حتی با خطر مواجهه است و فقط با ۱۱۵ تماس گرفته و نهایت همکاری را با تکنسین اورژانس انجام دهند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه متوسط رسیدگی آمبولانس در شهر تهران ۱۴.۵ دقیقه است عنوان کرد: درمان سکته مغزی تا سه ساعت امکان پذیر است و انجمن سکته مغزی در صدد کاهش زمان رسیدگی آمبولانس ها تا زمان تزریق اولین دارو است.
 
لزوم برنامه ریزی برای درمان مناسب
 
رییس انجمن سکته مغزی ایران بیان کرد: در کشور ما به دلیل اشکالات فرهنگی و سبک زندگی نامناسب متاسفانه برای این مسائل مهم هزینه ای نمی شود این در حالی است که برای بسیاری از موراد مثل جراحی های زیبایی دولت، رسانه ها و مردم هزینه های بالایی می کنند و به همین دلیل نیازمند برنامه ریزی در زمینه درمان مناسب و اطلاع رسانی به مردم هستیم.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آمار ابتلا به سکته مغزی نیز گفت: متاسفانه به دلیل برنامه ریزی های نادرست تنها آماری که از این مهم در دسترس است مربوط به سال ها قبل است که در یک جامعه آماری صد هزار نفری ۱۵۰ مورد بوده است و بقیه آمارها ترجمه ثبت بیماری در کشورهای اروپایی و تبدیل آن به جمعیت ایران است.
کد مطلب : ۵۶۶۰
نام شما

آدرس ايميل شما