۰

۶۰۰۰ نوزاد زنجانی در آب متولد شدند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۵۶۰۴
۶۰۰۰ نوزاد زنجانی در آب متولد شدند
سالم خبر: تمایل مادران به زایمان طبیعی افزایش یافته و آمار سزارین در زایمان‌ها نیز کاهش یافته و اکنون نیز با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های فیزیکی در بیمارستان‌ها، استقبال از روش زایمان طبیعی افزایش یافته است.
 
علی محمدی مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان زنجان، در رابطه با تولد نوزادان در شش ماه نخست امسال‌، گفت : طی شش ماهه نخست امسال، ۲۰۰۰ نوزاد در بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان امید ابهر متولد شدند.
 
وی در رابطه با کاهش آمار سزارین، افزود: تمایل مادران به زایمان طبیعی افزایش یافته و آمار سزارین در زایمان‌ها نیز کاهش یافته و اکنون نیز با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های فیزیکی در بیمارستان‌ها، استقبال از روش زایمان طبیعی افزایش یافته است.
 
این مسئول در رابطه با تعداد زایمان‌های انجام شده ‌در آب، تصریح کرد: از سال 95 تاکنون، بیش از ۶۰۰۰ مورد زایمان در آب در بیمارستان‌های تامین‌ اجتماعی استان زنجان انجام شده است.
 
محمدی با بیان اینکه این تعداد موالید در نیمه نخست سال‌جاری در مقایسه با آمار مشابه سال قبل روند کاهشی را داشته است، ادامه داد: نزدیک به ۲۹ درصد کاهش موالید نسبت به شش ماهه اول سال ۹۷ را داشته‌ایم.
 
مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان زنجان در رابطه با برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی، خاطرنشان کرد: کلاس‌های آمادگی برای زایمان در مراکز درمانی این حوزه به صورت رایگان برگزار می‌شود.
 
کد مطلب : ۵۶۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما