۰

آمادگی کوبا برای واردات داروی ایرانی

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۵۵۳۴
آمادگی کوبا برای واردات داروی ایرانی
سالم خبر: در حوزه تولید دارو توانسته ایم که به مرزهای خودکفایی نزیک شویم در حوزه تجهیزات پزشکی نیز صفر تا  ۱۰۰درصد اقلام‌ های‌تک را در کشور تولید می‌کنیم.
 
به گزاش سالم خبر از وبدا، محمدرضا شانه ساز در دیدار با مدیرکل سازمان تنظیم مقررات دارویی و تجهیزات پزشکی کوبا و هیات همراه آمادگی خود را برای صادرات دارو به این کشور اعلام کرد.
 
وی افزود: کشور کوبا صاحب دانش و تکنولوژی مخصوصا در حوزه بایوتکنولوژی است و مطمئن هستیم که متخصصان کوبا می توانند در کنار متخصصان ایران کارهای ارزشمندی را خلق کنند.
 
شانه ساز بیان کرد: بخش های کنترلی ما نیز مانند اداره کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی امکاناتی را دارند که می توانند زمینه خوبی برای همکاری ها در این حوزه را ایجاد کنند.
 
بنابر اعلام وبدا، در ادامه رافائل پرز کریستیانو - مدیرکل سازمان تنظیم مقررات دارویی و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت کوبا نیز عنوان کرد: ما می توانیم بسیاری از اقلام دارویی ایران مانند محصولات نهایی و مواد اولیه تولید را وارد سیستم سلامت بهداشت کوبا کنیم.
 
وی با اشاره به این که کشور کوبا به مواد اولیه دارویی نیاز دارد تصریح کرد: در حوزه فرمولاسیون و تهیه داروها، از مواد اولیه وارداتی بهره می بریم و یکی از زمینه‌های مهم همکاری کوبا و ایران می تواند دسترسی به مواد اولیه دارویی تولید ایران باشد.
 
کریستیانو با اشاره به بازدید انجام گرفته از خطوط تولید تجهیزات پزشکی در پارک علم و فناوری پردیس تهران گفت: کوبا تجهیزات پزشکی مورد نیاز را از اروپا خریداری می کند و برای ما تحسین برانگیز است که ایران در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است که در این زمینه هم می توانیم از تولیدات کشور ایران بهرمند شویم و این می تواند یکی از توافقات تاریخی دو کشور در حوزه همکاری سلامت و اقتصاد باشد.
 
سفیر کشور کوبا در ایران و مدیرکل بازرگانی کوبا فارما و مدیران کل دارو، تجهیزات پزشکی، غذا، مکمل‌ها و آزمایشگاه سازمان غذا و دارو نیز در این جلسه حضور داشتند.
کد مطلب : ۵۵۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما