۰

بیماری های قلبی- عروقی درایران روزانه  ۴۰۰ جان می گیرد

استان‌های خوزستان البرز تهران کرمانشاه و بوشهر دارای بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی-عروقی هستند
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۵۵۲۳
بیماری های قلبی- عروقی درایران روزانه  ۴۰۰ جان می گیرد
سالم خبر: بیماری های قلبی- عروقی در حالی روزانه جان 400 نفر در کشور را می گیرد که نیمی از این آمار مرگ و میر اختصاص به شهروندان تنها پنج استان کشور است.

به گزارش سالم خبر براساس تازه ترین آمار مرگ و میر در سال 96 استان‌های خوزستان با سهم 51 درصد، البرز 48 درصد، تهران و کرمانشاه 45 درصد و
بوشهر 44 درصد دارای بالاترین مرگ و میر در اثر بیماری های قلبی- عروقی در کشور هستند.

این درحالیست که استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، چهار محال و بختیاری و کرمان با سهم 31 تا32 درصد دارای کمترین سهم بیماری های قلبی و عروقی از مرگ و میر هستند.


براساس آمار سازمان بهداشت جهانی
بیماری های قلبی و عروقی با سهم ۳۱ درصد مسئول مرگ سالانه ۱۷.۹ میلیون نفر در جهان است. ۸۵ درصد از کل مرگ و میر قلبی و عروقی ناشی از سکته قلبی یا مغزی است.

ایران با سهم ۱.۱ درصد از جمعیت دارای سهم ۲ درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی جهان است. کشورهای به ترتیب ترکمنستان، قزاقستان،
مغولستان، ازبکستان، قرقیزستان، اوکراین، روسیه، افغانستان و تاجیکستان دارای بالاترین نسبت مرگ و میر قلبی و عروقی به جمعیت در جهان هستند.

بیماری های قلبی و عروقی اغلب در نتیجه مصرف دخانیات، چاقی و رژیم غذایی غیر سالم، عدم تحرک جسمی و استفاده مضر از الکل به وجود می آید.
 
کد مطلب : ۵۵۲۳
نام شما

آدرس ايميل شما