۰
۱
پیام دیندوست؛ مدیر عامل هلدینگ بهفار در مراسم رونمایی از نام جدید "داروسازی بهستان" :

دارو با کیفیت جهانی، حق هر ایرانی است

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۵۴۸۲
دارو با کیفیت جهانی، حق هر ایرانی است
سالم خبر: قرعه‌ی بازدیدهای دوره ای مسوولان سازمان غذا و دارو از خطوط داخلی تولید دارو این بار در نیمه راه شهریور؛ به نام «داروسازی بهستان» افتاد. مدیر کل اداره امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو و همراه با هیاتی از مدیران مجموعه ی خود از داروسازی بهستان بازدید کرد.

به گزارش سالم خبر؛ مدیر کل اداره امور دارویی سازمان غذا و دارو و برخی مدیران این اداره و تعدادی از اعضای سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و همچنین مدیران ارشد گروه بهفار در ادامه ی این بازدید، طی نشستی  درمورد مسائل مربوط به حوزه دارو به بحث و گفت و گو نشستند.

در حاشیه ی این مراسم پیام دیندوست؛ مدیرعامل هلدینگ بهفار طی گفت و گویی این نشست را خوب و موثر ارزیابی کرد و از ایجاد زنجیره ی کامل دارویی به همت مجموعه بهستان خبر داد.

دیندوست درباره جزییات برنامه امروز و بخش رونمایی از داروهای تولیدی«داروسازی بهستان» گفت: امروز دکتر مهرعلیان از کارخانه داروسازی بهستان بازدید کردند و ما هم از فرصت حضور ایشان استفاده کردیم تا از نام جدید کارخانه، یعنی «داروسازی بهستان» رونمایی کنیم. نام قبلی کارخانه «بهستان تولید» بود و ما هم اکنون با نام "داروسازی بهستان" و لوگوی «بهستان » فعالیت تولیدی خود را ادامه می‌دهیم.



وی همچنین افزود: ما در حال حاضر توليد محصولاتي از مرحله  API و گرانول را در حال اجرا داريم كه رونمايي از اين محصولات كه تعدادي از آنها آماده ورود به بازار هستند در آينده نزديك و
با حضور وزير بهداشت و درمان انجام خواهد شد و پس از آن به طور منظم داروهاي جديد ما به بازار عرضه خواهند شد كه همگي داروهاي تحت ليسانس برندهاي مطرح جهان از جمله آستلاس و هگزال ساندوز هستند.

مدیرعامل هلدینگ بهفار در مورد استراتژی و اهدافی که مجموعه «بهستان» برای فعالیت های تولیدی خود مشخص کرده چیست؟ اظهار داشت: فعالیت های مجموعه داروسازی بهستان از بدو تاسیس تاکنون به مرحله ای رسیده که محصولات را از «API» تولید کند. امروز هم فرصتی فراهم آمد تا مسوولان اداره غذا و دارو از کارخانه داروسازی بهستان بازدید کنند.

وی همچنین با اشاره به تاکید این مجموعه به حفظ کیفیت دارو عنوان کرد: خطوط تولید این کارخانه از «GMP» مورد تایید کمپانی های مطرح
دنیا برخوردار است .  تمام قصد ما این است که داروهایی که قبلا به کشور وارد می شده و مردم با استفاده از آنها تحت درمان قرار می گرفتند را تولید کنیم. تاکید می کنم تلاش ما بر حفظ کیفیت همان داروی اصلی که قبلا وارد می شد تمرکز دارد ضمن آنکه این فعالیت، هزینه کمتری از نظر ارزی و ریالی برای کشور و بیماران خواهد داشت.



دین دوست درباره محورها و موضوعات مطرح شده در این نشست گفت: ما معتقدیم صنعت دارو صنعت پویایی است. این صنعت باید با کمپانی های بین المللی در ارتباط باشد و استاندارد جهانی را رعایت کند.

وی افزود: بهتر است بگویم برای آشنایی و  پیاده سازی استانداردهای جهانی نیاز به برقراری این ارتباط است. مجموعه ای مانند داروسازی بهستان که خطوط تولید آن با «GMP» مورد
تایید کمپانی های خارجی کار می کند فرصت مناسبی فراهم کرده تا چنین داروهایی در ایران تولید شود. انتظاری که داریم این است که مسوولان وزارت بهداشت از این ایده که «تولید داروهای تحت لیسانس فرصتی ایجاد می کنند که داروها با همان کیفیت داروی اصلی در ایران تولید شوند»، حمایت کنند.

دین دوست تاکید کرد که ما با آگاهی از محدودیت های ارزی به مسوولان پیشنهاد داده ایم که برای اینگونه داروها نیازی به ارز دولتی نداریم. تقاضا می کنیم برای آنکه امکان ادامه فعالیت و گسترش فعالیت فراهم شود اجازه بدهند از ارز نیمایی استفاده کنیم. چون سیاست وزارت بهداشت و درمان این است که داروهای وارداتی، در داخل تولید شود و خوب است این داروها تحت لیسانس کمپانی های اصلی باشد.
وی تاکید کرد:  اگر این داروها  کماکان با همان کیفیت و همان نام که قبلا در بازار موجود بود، عرضه شود، احتمال قاچاق و ایجاد بازار سیاه که با منع واردات این داروها ایجاد می شود کم خواهد شد.
 
مدیرعامل هلدینگ بهفار نشست امروز با مدیر کل امور دارویی با هیات همراه و همچنین سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران را بسیار خوب و مفید ارزیابی کرد و گفت: ما از دکتر مهرعلیان تشکر کردیم به خاطر کار بدیعی که در خصوص بازدید شخصی از کارخانه ها همراه با تیم مدیریتی خود انجام می دهند. انجام این کار به مذاکره با مدیران عامل هلدینگ های دارویی نیز می انجامد. باید یادآوری کنم که چنین فضایی قبلا وجود نداشت اما امروز به همت دکتر مهرعلیان این فضا به صورت صمیمانه ایجاد شده تا ما
بتوانیم مشکلات خود را عنوان کنیم.



وی تاکید کرد: سیاست ما در این نشست  این بود که به جای تمرکز بر مشکلات که معمولا به گلایه و نق زدن می انجامد،  روی راه حل ها تمرکز کنیم. تمام تلاش ما این بود که راه حل ارائه کنیم و دکتر مهرعلیان هم با روی باز پیشنهادات ما را شنید. قرار است این پیشنهادها در تیم کارشناسی اداره تحت نظارت ایشان بررسی شود. یکی از دستاوردهای مهم انشست امروز این بود که هم مدیران عامل گروه بهستان و هم مدیریت ارشد اداره کل دارو به محوریت بیمار در تصمیمات و فعالیتهایشان اشاره کردند. تمام گزارشهای عملکرد مدیران عامل بر أساس تعداد بیمارانی که از داروهای ما نفع بردند بود و نه بر اساس فروش و‌سود و زیان .

دین دوست درباره پیشنهادات مطرح شده از سوی مجموعه بهستان در این نشست اظهار داشت: یکی از پیشنهادات ما این بود که امکان پرداخت رویالتی برای داروهای تحت لیسانس فراهم شود. یکی از مشکلات شرکتهای تولید کننده داروهای تحت لیسانس این است که با مقررات موجود نمی توانند رویالتی و دستمزد انتقال تکنولوژی را به کمپانی خارجی بدهند برای همین مجبور شدند هزینه های فوق را در قالب خرید ماده اولیه یا گرانول به کمپانی های خارجی پرداخت کنند که این موضوع مشکلاتی را در گمرک و تاییدیه قیمتها ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: ایجاد امکان پرداخت رویالتی این فرایند را شفاف تر میکند . یکی از پیشنهاداتی که مطرح کردیم در مورد داروهای خارج از لیست بود که براساس قانون می‌توان آنها را تحت عنوان داروهای «موردی»  وارد
کرد. پیشنهاد ما این بود که نمایندگان رسمی کمپانیهای سازنده  این گروه از داروها مسوول واردات باشند با این تعهد که بازاریابی نکنند . در این صورت هم کیفیت زنجیره تامین تضمین و هم به نیاز واقعی بیماران پاسخ داده می شود.

دین دوست همچنین  با بیان اینکه در این نشست درباره داروهای مشتق از پلاسما پیشنهاد اجازه گسترش و افزایش تولید مراکز پلاسمایی را ارائه کردیم گفت: بخصوص برای شرکتهایی که قبلا این کار را انجام داده و اهلیت دارند . این صنعت ضمن استراتژیک بودن باعث صرفه جویی ارزی و کاهش قیمت ریالی داروهای پلاسمایی شده. ما در کشور تولید مواد اولیه دارویی دیگری را داریم که از قیمت جهانی گران تر هستند، در حالی که پلاسمای تولید شده در ایران سالم تر و اقتصادی تر است .

 وی همچنین درمورد پیشنهادات مطرح شده در مورد واردات دارو گفت: ما پیشنهاد کردیم واردات داروهای غیربیمه ای با ارز نیمایی انجام شود تا بتوانیم واردات این داروها را تضمین کنیم. در مورد توزیع داروهای خاص هم پیشنهاداتی دادیم که قرار است بررسی شود. امیدوارم این پیشنهادها پیگیری شود تا به نتیجه برسیم. تمام تلاش مجموعه ما این است که از دو مسیر، داروها را تامین کنیم؛ واردات داروهایی تخصصی از بهترین کمپانی های دنیا و تولید با کیفیت . ما به عنوان کارگزار سازمان غذا و دارو، آنچه وزارت بهداشت از ما می خواهد را با همان تعداد مدنظر وزارتخانه وارد کشور می کنیم. بر همین اساس، کاملا مانند بازوی اجرایی سازمان غذا و دارو عمل می کنیم.

دیندوست در توضیح بیشتر درباره هلدینگ
بهفار گفت: بخش تولید در هلدینگ بهفار  مجموعه ای شامل کارخانه‌ تولیدی « بهستان » است که امروز از آن بازدید شد، بخش تحقیق و‌توسعه محصولات نوین دارویی با نام « بهستان فارمد»   و نیز بخش تولید پلاسما  که منجر به تولید  داروهای مشتق از پلاسما میشود . البته پروژه های دیگری هم برای گسترش کار تولید داریم که با همکاری دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان پیش می رود. مجموعه «بهستان» در حال سرمایه گذاری  بر روی این پروژه‌ها است.

وی افزود: کارخانه داروسازی بهستان شامل یک خط تولید قرص و کپسول است. در راستای گسترش همین خطوط قرص و کپسول، خط تولید داروهای جنرال نیز گسترش می یابد. همچنین تولید داروهای فوق تخصصی و هازارد شامل داروهای انکولوژی و ایمونوساپروسیوها جزو برنامه های ماست و فضای دیگری را هم برای تولید شربت و مکمل های تغذیه ای طراحی کرده ایم. اکنون چند پروژه برای تولید قراردادی بیولوژیک  در خارج از مجموعه «بهستان» توسط برخی شرکت های داروسازی در حال انجام است که سبد داروهای تولیدی ما را تکمیل میکند.در پایان خوب است به فراخوان اخیر « بهستان فارمد» برای مشارکت در سرمایه گذاری، تولید و‌بازاریابی محصولات تولید شده توسط دانشجویان و اساتید داروسازی در مراکز دانشگاهی و دانش بنیان اشاره کنم که امیدواریم با کمک آنها سبد محصولات تولیدی مجموعه بهستان تا پنج سال آینده مانند سبد داروهای وارداتی درخشان و بی بدیل و در  خدمت نظام دارویی و سلامت کشور باشند.   
 
کد مطلب : ۵۴۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اینطور باشه