۰

مبتلایان به فشار خون بالا واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۵۴۶۹
مبتلایان به فشار خون بالا واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند
سالم خبر: محققان بر این باورند افرادی که دچار عارضه فشار خون بالا هستند با تزریق واکسن آنفلوآنزا می‌توانند جان خود را حفظ کنند.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند بیماران مبتلا به فشار خون بالا که واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند نزدیک به ۱۸ درصد کمتر احتمال دارد در فصل شیوع آنفلوآنزا جان خود را از دست بدهند.
 
محققان بر اساس یافته‌های پیشین خود اظهار کرده‌اند: استرس و فشاری که آنفلوآنزا به بدن وارد می‌کند می‌تواند زمینه‌ساز حمله قلبی و سکته مغزی باشد. همچنین مبتلایان به عارضه فشار خون بالا بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.
 
در این مطالعه، محققان به بررسی اطلاعات ۶۰۸ هزار نفر در دانمارک پرداختند که در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ بین ۱۸ تا ۱۰۰ سال سن داشته و در ۹ فصل شیوع آنفلوآنزا دچار فشار خون بالا بوده‌اند.
 
آنها به بررسی این موضوع پرداختند که چه تعداد بیمار پیش از شروع فصل شیوع آنفلوآنزا واکسن دریافت کرده و چه تعداد از آنان جان خود را از دست داده‌اند. محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل سن، مشکلات جسمی و نوع داروی مصرفی مشاهده کردند واکسن آنفلوآنزا خطر مرگ ناشی از هر عاملی را حدود ۱۸ درصد کاهش می‌دهد.
 
به گزارش هلث‌دی نیوز، یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه کپنهاگ گفت: با در نظر گرفتن این یافته‌ها این باور وجود دارد که تمامی بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید به طور سالانه واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.
کد مطلب : ۵۴۶۹
نام شما

آدرس ايميل شما