۰
سید امیر رضویان، مدیر عامل شرکت داروسازی عبیدی:

به مردم اطمینان می‌دهیم حداقل در یک سال آینده در تامین داروی این مجموعه کمبودی احساس نکنند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۵۲۷۷
به مردم اطمینان می‌دهیم حداقل در یک سال آینده در تامین داروی این مجموعه کمبودی احساس نکنند
سالم خبر: مدیرعامل شرکت داروسازی عبیدی اعلام کرد: حداقل طی یک سال آینده در تامین و توزیع سبد داروی این مجموعه کمبودی احساس نکنند و تمام اسناد و مدارک واردات مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی کامل بوده و یک دلار هم تخلفی رخ نداده است.

به گزارش سالم خبر، سید امیر رضویان در پی اخبار و فیلم های تخریبی علیه این شرکت در برخی رسانه های خاص و فضای مجازی طی جوابیه ای به گزارش «با ٢٠ شركتي كه يك ميليارد يورو ارز دولتي درآنها گم شده است بيشتر آشنا شويد» در سایت خبری تابناک عنوان کرد: این شرکت بر اساس سیاست های اعلامی از سوی وزارت بهداشت در سال ۹۷ برای جلوگیری از بروز هرگونه کمبود دارو در کشور اقدام به پیش بینی های معقول برای تهیه مواد اولیه نموده تا در سخت ترین شرایط تحریم های ظالمانه و غیر انسانی همچنان امکان تامین داروهای اساسی
و حیاتی برای درمان بیش از دو میلیون از هموطنان مبتلا به بیماری های مزمن قلب و عروق، دیابت، اعصاب و روان و سرطان فراهم باشد .

وی اطمینان خاطر داد: به توفیق الهی این شرکت این مسیر دشوار را به مانند ۷۰ سال گذشته با سربلندی خواهد پیمود و اولویت ارائه داروی باکیفیت همچنان سرلوحه مجموعه بوده و خواهد بود و به به مردم عزیز کشورمان اطمینان می دهیم که حداقل در یک سال آینده در تامین و توزیع سبد داروی این مجموعه کمبودی احساس نکنند.

رضویان همچنین در پاسخ به  اظهارات نقض اخیردر مورد تعهدات ارزی این شرکت آورده است: در مورد تعهدات ارزی این شرکت آنچه که از نامه بانک مرکزی در رسانه ها منتشر گردیده، کل تعهدات ارزی این شرکت اعم از سررسید شده و نشده را در برگرفته است، در حالی که بر اساس بند ۳ بخشنامه شماره  ۹۷۰۴۵۱۸۶۹ و بخشنامه شماره
۴۳۱۳۱/۹۸ بانک مرکزی، تولیدکنندگان جهت واردات مواد اولیه ۹ ماه پس از تخصیص ارز و جهت واردات ماشین آلات تولیدی ۱۸ ماه پس از تخصیص ارز فرصت برای رفع تعهدات دارند. اما متاسفانه ارقام اعلامی در نامه ی ریاست محترم بانک مرکزی دربرگیرنده ی ۹۹ درصد از ارزهایی است که هنوز قانونا سررسید نشده و شرکت فرصت لازمه را برای رفع تعهدات دارد. در خصوص کمتر از یک درصد از ارز تخصیصی به این شرکت هم که در سیستم بانک مرکزی سررسید شده، کلیه کالاهای آن وارد کشور شده و اسناد ترخیص گمرکی آن هویدا بوده و تکلیف آنها مشخص است ولی بدلیل اشکالات سیستمی سامانه های گمرک، بانک های عامل و بانک مرکزی رفع تعهد نگردیده است. لذا تخلفی از سوی این شرکت صورت نگرفته و این شرکت پیگیر رفع ابهامات منعکس در نامه های بانک مرکزی و رئیس محترم دفتر ریاست جمهوری می باشد.
 
کد مطلب : ۵۲۷۷
نام شما

آدرس ايميل شما