۰

کیفیت فعالیت مراکز درمان ناباروری ایران با اروپا و آمریکا برابری می‌کند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۵۲۱۷
کیفیت فعالیت مراکز درمان ناباروری ایران با اروپا و آمریکا برابری می‌کند
سالم خبر : مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، با اشاره به فعالیت مراکز درمان ناباروری در کشور، گفت: محصول کار این مراکز، تولد فرزند سالم است.
 
علی صادقی تبار، به برنامه مدیریت کیفیت در مراکز درمان ناباروری، اشاره کرد و به مهر گفت : این برنامه شامل یک سری اقدامات مدیریتی در جهت تجمیع استانداردهای مراکز درمان ناباروری است.
 
وی از مراکز درمان ناباروری به عنوان بیمارستان های کوچک نام برد و گفت: این مراکز دارای بخش های گوناگونی همچون آزمایشگاه، اتاق عمل و…، هستند که ارائه خدمات در این مراکز با توجه به ضوابط و آیین نامه هایی که برای آنها تعریف شده است، انجام می شود.
 
صادقی تبار با اشاره به مولفه هایی که برای راه اندازی مراکز درمان ناباروری نیاز است، افزود: این مولفه ها شامل فضا و تاسیسات فیزیکی، تجهیزات، ایمنی و مستندسازی است که در نهایت منجر به دایر شدن یک مرکز استاندارد درمان ناباروری می شود.
 
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، با عنوان این مطلب که استاندارد واحدی در دنیا برای مراکز درمان ناباروری وجود ندارد، ادامه داد: آیین نامه ها، ضوابط و دستورالعمل هایی که برای ارائه خدمات این مراکز تعریف شده است، به عنوان استانداردهای مراکز درمان ناباروری تلقی می شود.
 
صادقی تبار تاکید کرد: بحثی که ما مطرح کرده ایم این است که باید برای مراکز درمان ناباروری، استانداردهای ملی و بین المللی داشته باشیم. با توجه به اینکه این مراکز، بخش های مختلفی را شامل می شوند، می توان با تجمیع استانداردهای بین المللی، نسبت به تعریف یک استاندارد واحد برای این مراکز اقدام نمود.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در کشورمان برای مراکز درمان ناباروری، آیین نامه و دستورالعمل هایی وجود دارد، می توان همین موارد را مبنای استانداردسازی این مراکز قرار داد.
 
صادقی تبار با اشاره به روند تاسیس مراکز درمان ناباروری در کشور، گفت: برای تاسیس این مراکز، ابتدا لازم است که صلاحیت افراد درخواست کننده که حداقل سه نفر هستند، در کمیسیون صدور پروانه تاسیس، بررسی و تایید شود.
 
وی ادامه داد: بعد از اینکه موافقت اصولی حاصل شد، ظرف مدت ۲ سال نسبت به صدور مجوز تاسیس مرکز درمان ناباروری اقدام می شود. به دنبال آن، می بایست نسبت به تجهیز و تامین نیروی انسانی لازم برای این مراکز اقدام شود و بعد از بازدید کارشناسان و ناظرینی از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، اجازه فعالیت برای این مراکز صادر می شود.
 
صادقی تبار با عنوان این مطلب که محصول کار مراکز درمان ناباروری تولد فرزند سالم برای زوجین نابارور است، گفت: خوشبختانه میزان موفقیت درمانی در مراکز درمان ناباروری کشورمان با کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بعضاً آمارهای موفقیت در مراکز درمان ناباروری کشورمان، قوی تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
 
وی با اشاره به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، افزود: خدماتی که در این مرکز به زوجین نابارور ارائه می شود، باعث شده آمار جلوگیری از سقط مکرر به بالای ۷۰ درصد برسد.
 
صادقی تبار ادامه داد: سقط مکرر یکی از علل بچه دار نشدن زنانی است که برای درمان ناباروری به این مراکز مراجعه می کنند.
 
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، با اشاره به آمار ۲۰ درصدی زوجین نابارور در کشور، افزود: یکی از مشکلات پیش روی مراکز درمان ناباروری کشور، گران شدن قیمت تجهیزات است که با تعرفه های مصوب این مراکز همخوانی ندارد.
 
وی گفت: تعرفه ها نسبت به خدماتی که این مراکز ارائه می دهند، رشد نکرده و در نتیجه باعث شده فعالیت مراکز جدید درمان ناباروری، توجیه اقتصادی نداشته باشد. لذا، سر پا ماندن مراکز درمان ناباروری، با توجه به خدماتی که به زوجین نابارور ارائه می دهند، نیازمند حمایت دولت است.
 
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، با اشاره به برگزاری کنفرانس علمی مدیریت کیفیت در مراکز درمان ناباروری که روز پنج شنبه سوم مرداد ۹۸ در محل پژوهشگاه ابن سینا، افزود: این کنفرانس یک روزه برای متخصصین اورولوژی، زنان و زایمان، بیهوشی، پزشکان عمومی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و…، دارای امتیاز بازآموزی ویژه است.
 
صادقی تبار به محورهای اصلی این کنفرانس اشاره کرد و گفت: اصول مدیریت کیفیت در مراکز درمان ناباروری، فواید و کاربردهای مدیریت کیفیت در بخش های مختلف مراکز درمان ناباروری و ابزارهای مدیریت کیفیت در بخش های مختلف مراکز درمان ناباروری، به عنوان سه محور اصلی این کنفرانس یک روزه در نظر گرفته شده است.
کد مطلب : ۵۲۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما