۰

۵ هزار بیمار سرطانی از نانو داروی ایرانی استفاده کردند

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۵۱۹۸
۵ هزار بیمار سرطانی از نانو داروی ایرانی استفاده کردند
سالم خبر :مدیر یک شرکت دانش بنیان تولید کننده داروی نانویی ضد سرطان گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار بیمار سرطانی از داروی ضدسرطانی که با فناوری لیپوزوم تولید کرده‌ایم، استفاده کرده‌اند.
 
به گزارش سالم خبر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محمودرضا جعفری، بنیان‌گذار یک شرکت دانش بنیان تولید کننده داروهای نانویی گفت: چون من در پایان‌نامه دکتری روی لیپوزوم برای درمان سرطان کار می‌کردم، با این فناوری به خوبی آشنا بودم از این رو تصمیم گرفتم که این فناوری را برای ساخت دارو به کار گیرم. ابتدا با یکی از شرکت‌های دارویی دولتی وارد همکاری شدم و مدتی روی فرمولاسیون این دارو کار کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.
 
وی افزود: سپس با یک شرکت خصوصی وارد مذاکره شدیم تا این فناوری با کمک آن‌ها تجاری‌سازی شود. برنامه این بود که فرمولاسیون و دانش فنی آماده شده و به شرکت داروسازی فروخته شود که البته خوب شد که نشد!
 
وی خاطر نشان کرد: این شکست به من کمک کرد تا یاد بگیرم که چگونه می‌توان شرکت دانش‌بنیان تاسیس کرد در نتیجه با کمک ستاد توسعه فناوری‌نانو، اقدام به راه‌اندازی شرکتی برای توسعه این فناوری کردم.»
 
جعفری ادامه داد: فروش دانش فنی و فرمولاسیون در ایران صرفه اقتصادی ندارد در حالی که اگر بتوان با راه‌اندازی یک شرکت همین فرمولاسیون یا دانش فنی را به محصول تبدیل کرد، ارزش افزوده بیشتری برای فناور به همراه دارد.
 
وی عنوان کرد: از فناوری نانولیپوزوم و مایسل برای تولید سه دارو استفاده کردیم و در نهایت محصولاتی به بازار عرضه شده که از نظر کیفیت و قیمت کاملاً قابل رقابت با محصولات خارجی است.
 
جعفری ادامه داد: البته در مورد داروی ضدسالک، این فناوری نمونه خارجی ندارد. از داروی ضدسرطان که با فناوری لیپوزوم تولید کرده‌ایم تاکنون بیش از۵هزار بیمار سرطانی استفاده کرده‌اند. داروی ضدسرطان برای جامعه ما داروی مهمی است که متاسفانه وارداتی است و اگر بیمار آزاد بخرد، حدود ۷۵۰ دلار برایش تمام می‌شود. لذا کشور ما برای این کار یارانه می‌دهد.
 
وی افزود: یک عدد از این داروهای ضدسرطان در حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد برای هر سری، ۳ یا ۴ عدد از آن لازم است که حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان می‌شود. ولی داروی ما ۷۰۰ هزار تومان است که با بیمه ۷۰ هزار تومان خواهد شد، رقمی که برای بیماران هزینه سنگینی محسوب نمی‌شود. ما مدل‌های فروش مختلفی را مورداستفاده قرار دادیم یکی از آن‌ها توزیع دارو توسط شرکت‌های توزیع‌کننده دارو است. در حال حاضر داروی کورکومین به صورت B۲C و بدون نسخه به مشتریان ارائه می‌شود.»
کد مطلب : ۵۱۹۸
نام شما

آدرس ايميل شما