۰
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان در گفت‌وگو با سالم خبر:

اطلاعات این نماینده مجلس در مورد مالیات سازمان های دولتی خیلی کامل نبوده است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۵۱۰۹
اطلاعات این نماینده مجلس در مورد مالیات سازمان های دولتی خیلی کامل نبوده است
 سالم خبر:  یک نماینده مجلس در صفحه ی توییتر خود فهرست بلند بالایی از دستگاه های که همکاری لازم و کافی با سازمان امور مالیاتی کشور ندارند را منتشر کرد.

به گزارش سالم خبر، در این فهرست نام سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان نیز به چشم می خورد. دستگاه هایی که حتی نام بردن از آنان به نام استنکاف کنندگان از پرداخت مالیات برای روسا و مدیران آن نیز جای سوال داشت.

اینکه کدام نقطه و فعالیت اقتصادی این دو دستگاه مورد نظر مد نظر این نماینده مجلس بوده است، سوالی بود که سید فرید موسوی نماینده تهران
و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر به پاسخ گویی به سالم خبر و شفاف سازی در این زمینه نشد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان در این باره به سالم خبر گفت: اطلاعات ایشان در مورد سازمان های دولتی خیلی کامل نبوده و باید خود ایشان دراین باره توضیح دهند.

وی افزود: مالیات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، مالیات بر درآمد کارکنان دولت یا پیمانکاران است که قوانین و آیین نامه های آن مشخص هستند که هر دو اینها هم مشخصا به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می شود. به جز این هیچ فعالیت اقتصادی در وزارت
بهداشت وجود ندارد که نیاز باشد.

وی در تشریح وضعیت هیات امنای ارزی هم گفت: هیات امنا گرچه یک بخش عمومی است، اما در عین حال همه قوانین حاکم بر بخش های دولتی بر آنها حاکم نیست و از معافیت های مالی قانونی بهره مند هستند.

جهانپور همچنین افزود: علاوه بر این معاونت درمان وزارت بهداشت نیز که دانشگاه های علوم پزشکی را تحت پوشش خود دارد که این دانشگاه ها هم به صورت هیات امنایی اداره شده و نهادهای اقتصادی محسوب نمی شوند، ضمن آنکه مالیات بر درآمد کارکنان آنها نیز به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می شود.
 
 
کد مطلب : ۵۱۰۹
نام شما

آدرس ايميل شما