۰
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با سالم خبر:

اسامی 50 نماینده مجلس محرمانه است وقت خود را تلف نکنید

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۵۱۰۸
اسامی 50 نماینده مجلس محرمانه است وقت خود را تلف نکنید
سالم خبر:  با تصویب لایحه افزایش مالیات برسیگار قرار بود از طریق مبادی قانونی و اخذ مالیات برخرده فروشی سیگار میزان مصرف سیگار و دخانیات در کشور کاهش یابد. اما این لایحه با مخالفت 50 نماینده مجلس مواجه شد.

در پیگیری های سالم خبر و گفت و گو با برخی نمایندگان مجلس هیچ یک از آنها نه تنها با افزایش مالیات بر سیگار مخالف نکردند که خود را حامی افزایش این مالیات دانستند. اما نکته مهم اینکه همه نمایندگان مجلس از افشای نام نمایندگان مخالف مالیات بر سیگار استنکاف کردند.
 
به گزارش سالم خبر، نمایندگان مجلس در بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۳۹۸ در بحث درآمدی بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ را حذف کردند. مجلس می‌خواست
با این بند دولت را مکلف کند که علاوه بر احکام برنامه به ازای هر نخ سیگار، مبلغ ۵۰ ریال اضافه دریافت شود و منابع آن به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود. اما این مساله با مخالفت برخی نمایندگان مسکوت ماند.

با پیگیری های سالم خبر درباره اسامی 50 نماینده مخالف افزایش مالیات بر سیگار ، محمدحسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به سالم خبر گفت: از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها 50 نفر به لایحه افزایش مالیات بر سیگار رای ندادند و این لایحه با بیش از 50 نفر رای آورد. بنابراین خواهش می کنم وقت خود را برای فهرست اسامی 50 نماینده مخالف با افزایش مالیات برسیگار تلف نکنید. چون نمایندگان در
ارایه دیدگاه ها و نظرات خود آزاد هستند و مخالفت شان بستگی به نگاه و دیدگاه آنان دارد.

وی افزود: کمک کنید مالیات بر دخانیات واقعی و بر خرده فروشی باشد نه اینکه به دنبال اسامی نمایندگان مخالف باشید.

قربانی با بیان اینکه رانت وحشتناکی در در دخانیات وجود دارد، گفت: هر جا که توانستیم بحث شفافیت مالیات بر خرده فروشی را اعلام کنیم، جلوی قاچاق گرفته می شود. چون امروز شاهد هستیم که تفاوت قیمت تولید در درب کارخانه و بازار دو برابر است و بدون پرداخت هیچ دیناری مالیات وارد جیب دلالان می شود. بنابراین مسایل مرتبط با سیگار و دخانیات را شفاف سازی کنیم موفق تر هستیم تا اینکه به سراغ نمایندگان برویم. 
 
 
 
کد مطلب : ۵۱۰۸
نام شما

آدرس ايميل شما