۰
عضو ھیات علمی جهاددانشگاھی دانشگاہ علوم پزشکی شهید بہشتی:

پرفشاری خون یک چالش جدی در زندگی جنسی افراد است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۹۹۸
پرفشاری خون یک چالش جدی در زندگی جنسی افراد است
سالم خبر : عضو ھیات جهاددانشگاھی دانشگاہ علوم پزشکی  شهید بہشتی اعلام کرد : افزایش فشار خون منجر به آسیب و موجب سخت و سفتی عروق و محدودیت جریان خون شده  به طوری که می تواند رضایت و کیفیت جنسی افراد را مخدوش کند.

ببه گزارش سالم خبر زھرہ کشاورز در نشست نگاھی به تعیین کنندہ ھا و مشکلات میل جنسی دربارہ اختلالات جنسی در بیماری ھای مزمن واقع در پژوهشکدہ غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاہ علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : اختلالات جنسی در مردان در اثر درگیری عروق و داروھای فشار خون بروز می کند  و به دنبال آن اختلالات فیزیولوژیک، روانی و اجتماعی آشکار می شود.

وی دربارہ اختلالات جنسی در بیماران مبتلا بہ مشکلات قلبی، ایجاد اختلال نقش مردانگی و زنانگی، استرس، اضطراب، محدودیت فعالیت ھای روزمرہ و مصرف دخانیات را از اختلالات جنسی در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی دانست.

عضو ھیات علمی جهاددانشگاھی دانشگاہ علوم پزشکی شہید بہشتی با بیان اینکہ درگیری عروق و اعصاب، اختلال میل جنسی، کاھش تستسترون به عنوان عامل کاھش میل در مردان مبتلا بہ دیابت وجود دارد، گفت : در بیماری ھای مزمن میل جنسی افراد به خصوص در حوزہ سرطان‌ھا متفاوت تر از افراد عادی  و اعتماد به نفس آن ھا پایین است. چون مشکلات جنسی موجب اختلال در زندگی فرد شده ضمن آنکه ارگان ھای مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دھد.

سلامت روان تعیین کنندہ عمدہ در ایجاد رفتار جنسی است

کشاورز با اشارہ به اینکه تمایلات جنسی به طور معمول بخش جدایی ناپذیر زندگی فرد است که بالقوه تا پایان عمر ادامه دارد، بیان داشت : در این مسیر، بسیاری از تعیین کننده‌های میل جنسی دستخوش تغییرات مداوم هستند از جمله شرایط زیست شناختی و هورمونی فرد، حالات و ملاحظات روان شناختی، محیط، نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی و بالاخره آنچه در چهارچوب خانواده و در تعاملات بین زوجین در جریان است.

وی ادامه داد: این تغییرات می‌توانند با مشکلاتی در خصوص میل جنسی همراه باشند که بسیاری از آنها محدود و زودگذر هستند و البته گاه زندگی فردی و خانوادگی را با چالش‌های جدی مواجه می‌کنند.

این متخصص پزشکی اجتماعی با اشاره به آمار شیوع اختلالات جنسی در جامعه، گفت: اگرچه در خصوص شیوع اختلالات میل جنسی آمارهایی در کشور در اختیار است و به خصوص در زنان متاھل از ۳۰ درصد شروع می‌شود، اما ابعاد "مشکلات میل جنسی"  به مراتب وسیع‌تر است که با توجه به جمعیت کشور می‌توان تخمینی از اهمیت موضوع به دست آورد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: اگرچه نه در آموزش متخصصان و نه در ارایہ خدمات مشاوره و درمان هنوز توجه چندانی از سوی مسوولان نظام سلامت به موضوع سلامت جنسی نمی‌شود، اما امیدواریم با همت همکاران در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، بتوانیم با برگزاری مجموعه‌ای از نشست‌ها، ضمن روشن کردن ابعاد موضوع، حمایت متولیان سلامت در کشور را نیز جلب کنیم.
 
کد مطلب : ۴۹۹۸
نام شما

آدرس ايميل شما