۰
فایننشال تایمز گزارش داد:

رشد تفکرات ضد واکسن‌ در حال تبدیل به معضلی جدی برای اقتصاد جهان است

طی سال جاری 1000 مورد ابتلا به سرخک در 28 کشور جهان گزارش شده است
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۹۹۶
رشد تفکرات ضد واکسن‌ در حال تبدیل به معضلی جدی برای اقتصاد جهان است
سالم خبر: صرفنظر از تاثیر تعرفه های گمرکی و جنگ های تجاری این روزها بر کسب و کار و اقتصاد جهانی امروز شیوع بیماری های واگیردار و عفونی مانند سرخک به طورجدی اقتصاد جهان را تهدید می کند.

به گزارش سالم خبر از فایننشال تایمز این بیماری که در سال 2000 در ایالات متحده به طور کامل ریشه کن شده بود در حال حاضر دوباره نمود پیدا کرده به طوری که طی سال جاری بیش از 1000 مورد در 28 کشور جهان گزارش شده است.

 جان گرفتن مجدد بیماری های ریشه کن شده مانند سرخک آن هم به این میزان یک رکورد سالانه در قرن بیست و یکم محسوب می شود. در نیمه ی سال 2019 آمار شیوع سرخک در اروپا به آمار 20 سال گذشته رسیده است به طوری که در فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در حال تبدیل به یک معضل اجتماعی
و اقتصادی است.

طی سال گذشته در پاکستان یک کمپین مبارزه و ایمنی در برابر این بیماری ها تأسیس شد با آماری به میزان 30 هزار مبتلا به سرخک این در حالی بود که ماداگاسکار در دهه های اخیر یکی از بدترین کشورهایی شناخته می شد که از شیوع سرخک به شدت رنج می برد.

 ویروس سرخک در سراسر جهان نه ملیت می شناسد نه قومیت خاصی گسترش آن در همه کشور مشابه است اما تفاوت ابتلا در کشورهایی مانند پاکستان به دلیل بحران های بهداشت عمومی و عدم دسترسی همگان به واکسن است اما در کشورهای توسعه یافته ای مانند امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا واکسیناسیون نامطلوب به دلیل فعالیت های روزافزون جنبش های ضد واکسیناسیون همگانی است.

رهبران این جنبش ها در این کشورها توانسته اند
با بهره گیری از شبکه های اجتماعی با متقاعد کردن والدین کودکان با توجیه اینکه واکسیناسیون موجب ابتلای کودکان به بیماری اوتیسم می شود حرف خود را به کرسی بنشانند.

شبکه های بهداشت و سلامت اکثر کشور در حال حاضر بخش عمده ای از وقت خود را برای پاسخ دادن به محتویات جعلی کمپین های ضد واکسن می گذارند. شرکت های دارویی نیز از آسیب این تفکرات مصون نمانده اند و تکانی خورده اند.

با وجود آنکه برخی از وزارت های بهداشت و سلامت کشورها همراه با برخی شرکت های دارویی کمپین هایی علیه ضد واکسن ها راه اندازی کرده اند اما به نظر می رسد تاکنون راه به جایی نبرده اند و نتوانسته اند بر این تفکری که روز به روز در حال گسترش است غلبه پیدا کنند.

دستاوردهای بهداشت عمومی
یکی از راهبردهای اصلی توسعه اقتصادی در قرن 19 و 20 بود این در حالیست که تلاش برای دستیابی به این دستاوردها باید در قرن 21 نیز ادامه یابد. به نظر می رسد. توسعه اقتصادی به ظاهرتحت تاثیر این مساله قرار گرفته است. رهبران اقتصادی در انتظارند که بخش های دیگر علم و تکنولوژی و دارویی کشورها را هر چه زودتر از این بحران خارج کنند.

دلیل تاثیر اقتصادی بهداشت و درمان هر کشور همین بس که براساس تحقیقات به ازای هزینه هر یک دلار برای مصونیت در برابر بیماری هایی مانند آنفلوانزا 44 دلار صرفه اقتصادی دارد.

در حال حاضر هیچ منبع و تحقیق علمی ادعای ضد واکسن ها را تایید و پشتیبانی نمی کند بنابر این چه راه حلی می تواند کشورها را از این مخمصه نجات دهد.
 
 
کد مطلب : ۴۹۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما