۰
محمدرضا شانه ساز سرپرست سازمان غذا و دارو در گفت ‌وگو با سالم خبر:

خروجی فعالیت‌های قرارگاه سازمان غذا و دارو را خوب می‌بینم

شاید اگر روابط شخصی و دوستانه و اوتوریته ای موجود در وزارت بهداشت به واسطه دکتر نمکی نبود، نمی شد این قرارگاه را سامان داد
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۸۸۶
خروجی فعالیت‌های قرارگاه سازمان غذا و دارو را خوب می‌بینم
سالم خبر: محمد رضا شانه ساز سال 92 بود که از معاونت امور دارویی ریاست سازمان غذا و دارو استعفا وکناره گیری کرد. رسانه‌ها به نقل از او عنوان کردند که او به دلیل خستگی و استرس بالای ناشی از این مسوولیت سنگین،کمبود دارو و مشکلات تامین دارو ساختمان سازمان غذا و دارو را ترک گفته است. دلایلی که سرپرست جدید سازمان غذا و دارو عنوان می کند به خاطر نمی‌آورد چنین سخنانی را بر زبان آورده باشد.

شانه ساز در گفت و گو با سالم خبر در این باره اظهار داشت: از وقتی تیم مدیریتی سازمان غذا و دارو تغییر کرد؛ از آنجا که باید بین افرادی که به عنوان یک تیم با یکدیگر کار می کنند، هماهنگی و همکاری لازم وجود داشته باشد، ترجیح دادم
که از سمت خود استعفا دهم و این تنها دلیل من برای استعفا در آن دوران بود؛ وگرنه ما برای همین شرایط سخت همواره کار کرده و ساخته شده ایم.

سرپرست سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال خبرنگار سالم خبر که در شرایطی که شما شش سال پیش دلیل استعفای خود از سمت معاونت امور دارویی سازمان غذا و دارو را خستگی و استرس بالای ناشی از این مسوولیت سنگین و کمبود ارز و مشکلات تأمین دارو بیان کرده بودید، چه تغییر رخ داده که فکر می کنید از پس همین مشکلات در شرایط فعلی بر می آیید؛ ادامه داد: طی این چند روز متوجه شدم که برخی رسانه ها ادعا کرده اند که بنده در گذشته دلیل استعفای خود از معاونت امور دارویی سازمان غذا و دارو را خستگی و
استرس بالای زیاد در آن زمان اعلام کرده بودم اما من به خاطر ندارم که در آن زمان چنین حرفی زده باشم و چنین ادعایی در آن زمان نداشته ام.

وی همچنین در واکنش به انتقادات و حرف و حدیث هایی که در مورد اداره‌ی قرارگاه گونه‌ی سازمان غذا و دارو مطرح است گفت: ریاست قرارگاه غذا و دارو با خود مقام وزارت است و من از هجمه ها و انتقاداتی که طی این روزها به تشکیل این قرارگاه اتفاق افتاده تعجب می کنم، چون همه افرادی که می توانند در روان سازی فرایند تامین دارو و تجهیزات پزشکی کشور تاثیرگذار باشند در این قرارگاه حضور دارند و عضو آن هستند.

سرپرست سازمان غذا و دارو افزود: شاید اگر روابط شخصی و دوستانه و اوتوریته ای موجود
در وزارت بهداشت به واسطه دکتر نمکی نبود، نمی شد این قرارگاه را سامان داد. اعضای این قرارگاه هر یک می توانند بخش عمده ای از گیر و گرفتاری های بخش دارو تجهیزات پزشکی را حل کنند.

شانه ساز با تاکید بر اینکه من خروجی فعالیت های این قرارگاه را بسیار خوب می بینم ادامه داد: شرایط امروز نسبت به قبل پیچیدگی های بیشتری دارد و دشمنان وقیحانه تر اهداف و منویات خود را بیان می کنند؛ اما ما برای عبور از این شرایط بر روی توانمندی های نیروهای جوان این مملکت حساب باز کرده ایم. در واقع پس از لطف خدا و نگاه ویژه ائمه اطهار به این مملکت همین جوانان از اصلی ترین داشته‌های ما محسوب می شوند و موجب می شوند تا تلاش دشمنان برای محدود
کردن این کشور بی نتیجه بماند.

وی گفت: هر دارویی که امروز وارد بازار جهانی می شود اگر نیاز آن در کشور وجود داشته باشد دانش و توان داخلی ما در حدی است که می توانیم در عرض دوسال آن را در خود کشورمان تولید کنیم و در کمتر کشوری چنین توانایی وجود دارد؛ یا در حوزه تجهیزات پزشکی با وجود آنکه ورود به تامین و به ویژه تولید این محصولات نسبت به دارو با تاخیر انجام شده اما امروز در همین نمایشگاه ایران هلث شاهد هستیم که چه دستاوردهای ارزشمندی در این حوزه عرضه شده است.

شانه ساز افزود: از سال ها پیش در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو حرکت در جهت اصول اقتصاد مقاومتی وجود داشته است و با جدیت به آن توجه شده است.
 
 
کد مطلب : ۴۸۸۶
نام شما

آدرس ايميل شما