۰
یک فوق تخصص جراحی پا و مچ پا:

پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پا فرد را مستعد ابتلا به آرتروز ثانویه می‌کند

تاریخ انتشار :
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۷۷۷
پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پا  فرد را مستعد ابتلا به آرتروز ثانویه می‌کند
سالم خبر : یک فوق تخصص جراحی پا و مچ پا با اشاره به پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پا  فرد را مستعد ابتلا به آرتروز ثانویه می‌کند، اعلام کرد: ۴۰ تا ۵۶ درصد پیچ‌خوردگی‌های مچ پا كه به درستي درمان نشده باشد، مي تواند منجر به ناپایداری مزمن مچ پا شود.
 
به گزارش سالم خبر از روابط عمومی انجمن جراحان ارتوپدی ایران، محسن موحدی یگانه، فوق تخصص جراحی پا و مچ پا در کنفرانس ماهانه انجمن  در مورد پیچ خوردگی مچ پا گفت: پیچ خوردگی مچ پا یکی از مشکلات شایعی است که به غیر از ورزشکاران در افراد عادی نیز به وقوع می‌پیوندد و به صورت کلی می‌توان گفت که پیچ خوردگی مچ پا تعریفی از اتفاقات متعدد در محدوده مچ پا است.
 
رییس گروه جراحی پا و مچ پا در انجمن افزود: پیچ خوردگی مچ پا در موارد خفيف ناشي از کشیدگی‌های ساده در عناصر نگهدارنده مچ پا همچون تاندون‌ها، رباط و کپسول مفصلي است، موحدي يگانه گفت: در صورتی که پاره شدن تاندون و رباط، آسیب غضروفی و یا آسیب عصبی اطراف مچ پا به وجود آید آسيب بوجود آمده از نوع پیچیده است و نياز به درمان هاي تخصصي دارد.
 
موحدی یگانه با بیان اینکه تشخیص به موقع پیچ خوردگی مچ پا در درمان آن بسیار حائز اهمیت است، گفت: بيماران در صورتی که دچار مشکل در مچ پای خود شوند باید به افراد متخصص مراجعه کنند تا عناصر مختلف در محدوده مچ پای آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۶ درصد  پيچ خوردگی های مچ پا به دنبال عدم درمان مناسب ممكن است منجر به ناپایداری مزمن مچ پا شود و عوارض جدي را به همراه داشته باشد، گفت: عوارض اصلی پیچ خوردگی مچ پا شامل درد های مستمر و مداوم(بیش از سه ماه)، احساس خالی کردن مچ پا و پیچ خوردگی های مکرر مچ پا است.
 
 این فوق تخصص جراحی پا و مچ پا با تأکید بر اینکه پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پا  فرد را مستعد ابتلا به آرتروز ثانویه می‌کند، گفت: انتخاب کفش مناسب در پیشگیری از پیچ خوردگی‌های مچ پا بسیار اهمیت دارد و کفش‌هایی با پاشنه بلند و باریک که خانم ها استفاده می‌کنند، می‌تواند احتمال پیچ خوردگی مچ پا را چندین برابر کند.
 
وی گفت: برخی از بیماری‌های زمینه‌ای جسمی همچون افرادی که دچار شلی مفاصل‌ هستند یا کف پای صاف دارند، احتمال پیچ خوردگی مچ پا  در آنها بیشتر است. همچنین افراد دارای وزن زیاد و افرادی که از نظر اسکلتی دچار دفورمیتی یا بدشکلی همچون انحراف زانو، انحراف مچ پا یا پاشنه پا باشند بیشتر دچار پیچ خوردگی مچ پا می‌شوند.
کد مطلب : ۴۷۷۷
نام شما

آدرس ايميل شما