۲
۳
سازمان بیمه سلامت تکذیب کرد:

انسولین‌های قلمی از پوشش بیمه‌ای خارج نشده اند

خروج یک دارو از پوشش بیمه با درخواست معاونت درمان و تصویب شورای عالی بیمه انجام می‌شود که تاکنون مصوبه یا دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۷۳۳
انسولین‌های قلمی از پوشش بیمه‌ای خارج نشده اند
سالم خبر: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج انسولین های قلمی از پوشش بیمه‌ای، تاکید کرد: این انسولین ها از پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت خارج نشده ‏و این کار بدون مصوبه شورای عالی بیمه سلامت امکان پذیر نیست.‏

محمد هاشمی در گفت و گو با سالم خبر، افزود: خروج یک دارو از پوشش بیمه با درخواست معاونت درمان وزارت بهداشت و تصویب شورای عالی بیمه انجام می پذیرد که تاکنون مصوبه یا دستورالعملی در این رابطه به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش سالم خبر، به دنبال برخی اخبار منتشر شده مبنی بر «حذف سهمیه انسولین قلمی» در روزهای اخیر مبنی بر پیشنهاد شورای عالی بیمه که به دلیل بالا بودن قیمت نوعی از انسولین، انسولین «پن» تنها برای افراد زیر 20 سال پوشش داده می‌شود هیچ یک از مسوولان این خبر را تایید نکرده و تکذیب کردند.

اسدالله رجب، رییس انجمن دیابت ایران در گفت و گو با سالم خبر اظهار می دارد: میزان مصرف داروهای قلمی دیابتی در کشور پایین است و در خصوص پیشنهاد شورای عالی بیمه هیچ اقدامی صورت نگرفته و طبق روال گذشته است.

وی با بیان اینکه بیمه ها نباید بیماران مبتلا به دیابت را در تنگنا قرار دهند، گفت: درباره داروی مصرفی ویکتوز و انسولین قلمی در فارماکوپه ایران مصرف زیاد و مداوم
این داروها برای درمان دیابت توصیه نمی شود و به دلیل محدود بودن مصرف کنندگان این داروها بنابراین نیازی به قطع بیمه این داروها نیست.

رجب افزود: در مرحله نخست به بیماران مبتلا به دیابت داروهای تولید داخل در راستای حمایت از تولید داخلی تجویز می شود و از سایر داروها در صورت کارساز نبودن داروهای داخل، استفاده می شود.

رییس انجمن دیابت ایران استفاده دارو را یکی از مشکلات بیماران مبتلا به دیابت دانست و بیان داشت: این مشکل را بیمه ها ایجاد کردند. توصیه ما این است که بیمه ها نباید این بیماران را در تنگنا قرار دهند چون هزینه برخی داروها گران است. ما این آمادگی را داریم تا نشستی با هیات مدیران بیمه ها داشته باشیم و خواستار میزان تخصیص بودجه و نحوه استفاده از آن برای بیماران مبتلا به دیابت شویم تا این بیماران نیز  از کنترل بسیار مطلوبی برخوردار بوده و هزینه هایی اضافی پرداخت نکنند.

رجب با بیان اینکه آموزشی برای بیماران مبتلا به دیابت در راستای استفاده صحیح داروهای تجویزی در کشور وجود ندارد، گفت: اصل درمان دیابت، آموزش است نه دارو. بنابراین رسانه ملی و سایر مطبوعات می توانند آموزش به این بیماران را از اولویت های برنامه خود قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش برای پیشگیری از عوارض دیابت افزود: باید به دیابتی ها با هدف افزایش توانمندی آموزش
داد، البته برخی آموزش ها به توانمندی منجر نمی شود چون  به درستی صورت نمی گیرد و در نهایت پزشک مجبور به تجویز دارو می شود . 

بیماران مبتلا به دیابت کمبود دارو ندارند

وی اظهارداشت: خوشبختانه تا کنون در زمینه کمبود داروهای بیماران مبتلا به دیابت گزارشی به دست ما نرسیده است اما در مواقعی مشاهده می‌کنیم که برخی از داروخانه‌ها در یک بازه زمانی کوتاه، دارویی در اختیار نداشته باشند که این یک موضوع طبیعی است.

رییس انجمن دیابت ایران ادامه داد: با توجه به این موضوع که مردم احتمال می‌دهند بر اثر تحریم‌ها با کمبود دارو مواجه شوند ممکن است رو به خرید اضافی بیاورند که همین موضوع نیز اثرات منفی بر روی داروها خواهد داشت.

هیچ اقدامی بر قطع بیمه انسولین"پن" صورت نگرفته است

در ادامه مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر هیچ اقدامی درباره قطع بیمه انسولین"پن" صورت نگرفته است و درخواست بنده این است که با توجه به مسوولیت اجتماعی خود نباید با اخباری که هیچ اقدامی برای آن نشده استرس به بیماران وارد کنیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف ویکتوز و انسولین "پن" در کشور پایین است، بیان داشت: بیمه طبق روال گذشته این داروها را تحت پوشش قرار می دهند و هیچ تغییری نیافته است.
 
کد مطلب : ۴۷۳۳
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد چیت ساز
Iran, Islamic Republic of
سلام . متاسفانه فرمایشات جناب آقای دکتر رجب خلاف واقعیت است . یا ایشان اطلاع کامل ندارند و یا اینکه نمی خواهند واقعیات را به اطلاع مردم برسانند . در ماه گذشته زمانی که نسخه خود را مانند ماه‌های قبل برای اخذ تاییدیه به داروخانه بردم داروخانه گفت میدانی که اخیرا به علت تحریم سهمیه حداکثری هفت قلم به چهار یا نهایتا به پنج قلم تغییر داده شده و من گفتم نه نمی‌دانستم . پس از آنلاین شدن با تامین اجتماعی برای خودم و خانمم هر کدام با همان مصرف ماه‌های قبل به جای هفت عدد تعداد چهار عدد را تایید کرد . اکنون نمیدانم چکار باید بکنم زیرا با یک حقوق باز نشستگی قدرت خرید آزاد را ندارم . تعجب اینجانب از اینست که ایشان که در راس یک انجمن دیابتی هستند چگونه از این موضوع خبر ندارند
لادنی
Iran, Islamic Republic of
فعلا داروهای من تمام نشده که مراجعه کنم و ببینم از پوشش بیمه خارج شده یا نه اگر چه هر بار برای تاییدیه داروهایم یک داستان دارم. اما هفته ی پیش که انسولین همسرم تمام شد و جواب آزمایش هایش برای تجویز مجدد آماده نشده بود با وجود انکه دو سالی است که دکتر برای او این دارو را می نویسد با اینکه اصرار کردم که در دفترچه بنویسد ننوشت و مجبور شدم آزاد خریداری کنم
مینا
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی اسم من مینا هست من دیابت دارم خلیی سال الانم انیسولین قلمی میزنم