۰
حاشیه های یک کناره‌گیری در سازمان غذا و دارو:

وزیر بهداشت و درمان: هنوز با این استعفا موافقت نشده است

عبده زاده جزو افرادی نبوده است که در زمینه تعلل در صدور مجوزها و پروانه ها و امضاهای معروف طلایی در سازمان غذا و دارو ایجاد مشکل کند
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۷۳۲
وزیر بهداشت و درمان: هنوز با این استعفا موافقت نشده است
سالم خبر: استعفای پرحاشیه ی محمد عبده زاده مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو امروز براساس اظهارات وزیر بهداشت برخورداری او از سهام در بخش خصوصی بوده است.

به گزارش سالم خبر اگرچه از پیش‌تر قرار بر این بوده است که افراد شاغل در سازمان غذا و دارو در بخش خصوصی سهام دار نباشند اما به نقلی عبده زاده با پیشنهاد مدیر کلی دارو در سازمان غذا و دارو و قرار گرفتن در این سمت با اطلاع رسانی و نامه نگاری به بسیاری از سازمان های ناظر از جمله سازمان بازرسی  کل کشور مالکیت این سهام در بخش خصوصی را
اعلام و شفاف سازی کرده است.

کناره گیری و استعفای مدیر کل امور دارویی سازمان غذا و دارو در شرایط تحریم و وضعیت شکننده تامین دارو آن هم پس از هشت ماه این سوال را مطرح می کند که آیا سایر مدیران وزارت بهداشت و درمان وسازمان نیز مشمول این سخت گیری خواهند شد و تضاد منافع در این زمینه مرتفع خواهد شد؟ در حالی که شنیده می شود برخی مدیران پس از گرفتن سمت هایی از این دست سهام خود در بخش خصوصی را به نام نزدیکان خود ثبت می کنند.

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان به ایرنا گفته است دکتر عبده زاده جزو افرادی
نبوده است که در زمینه تعلل در صدور مجوزها و پروانه ها و امضاهای معروف طلایی در سازمان غذا و دارو ایجاد مشکل کند و فردی بسیار بی حاشیه است، اما چون در بخش خصوصی سهام داشت و قرار بر این بوده که افراد شاغل در سازمان غذا و دارو، در بخش خصوصی سهام دار نباشند، خودش ترجیح داد که دست ما را برای تصمیم گیری باز بگذارد تا انتخاب کنیم.

نمکی ادامه داده است که دکتر عبده زاده حتی این موضوع را در زمان ریاست دکتر اصغری هم مطرح کرده و صادقانه بحث سهام داری در صنایع را بیان کرده بود. البته هنوز با استعفای وی
موافقت نشده است و احتمال همکاری با دکتر عبده زاده در سازمان غذا و دارو وجود دارد و ادامه همکاری منتفی نیست.

هنوز مدیرکل اداره دارویی سازمان غذا و دارو درباره استعفای خود تاکنون هیچ گونه توضیحی نداده است اما یک منبع آگاه در سازمان به سالم خبر گفت که عبده زاده احتمالا فضای ایجاد شده و هجمه های اخیر نسبت به سازمان را مناسب ادامه ی کار ندانسته و استعفای خود را اعلام کرده است.

ضمن آنکه در این وانفسا طرح ماجرای رانت و امضای طلایی در سازمان غذا و دارو دستمایه ی بهانه گیری‌ها و پیگیری سهم‌خواهی‌
گروه‌هایی شده است که خود به رغم مدیریت های پرخطایشان در زمان تولیت صنعت داروی کشور امروز خود را تنها متولی ساختاری صنعت دارو می دانند.

پیگیری رانت و امضای طلایی از سوی این گروه خاص در حال حاضر تبدیل به دستمایه هایی برای تسویه حساب های گذشته شده و پیگیری آن با لابی گری با برخی نمایندگان مجلس تا طرح تحقیق و تفحص سازمان غذا و دارو پیش رفته است. حاشیه سازی‌هایی که در شرایط فعلی به طور طبیعی بحث تامین دارو برای دسترسی تمامی اقشار جامعه را مورد خدشه قرار خواهد داد.
 
 
کد مطلب : ۴۷۳۲
نام شما

آدرس ايميل شما