۰
محمود نجفی عرب، عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی

دیدار وزیر بهداشت و درمان با مدیر مستعفی سازمان غذا و دارو

استعفای دکتر عبده زاده در روزهایی اخیر تنش فراوانی را در میان تامین کنندگان دارو فراهم کرد که امیدوارم با درایت مسوولان امر ختم به خیر شود
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۷۲۶
دیدار وزیر بهداشت و درمان با مدیر مستعفی سازمان غذا و دارو
سالم خبر: براساس آخرین اخبار محمد عبده زاده مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو پس از استعفای خود در هفته ای که گذشت با وزیر بهداشت و درمان جلسه ای خواهد داشت که گمانه زنی ها حکایت از ابقای عبده زاده در سمت خود دارد.

به گزارش سالم خبر؛ محمود نجفی عرب، عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی در گفت و گو با سالم خبر در این باره گفت: دکتر عبده زاده جلسه‌ای با وزیر بهداشت دارند که امیدوارم آقای وزیر بتوانند ایشان را به هر ترتیبی که هست متقاعد کنند که ایشان در سمت خود باقی بمانند و استعفای خود را پس بگیرند؛ چون وضعیتی که امروز ما با آن مواجه هستیم وضعیت پایداری نیست و با توجه به تغییرات روزمره در حوزه تولید و تجارت دارو و امثال آن، کسی باید سکاندار امور باشد که آب دیده و از تجربه لازم بهره برده باشد.

وی همچنین گفت: من امیدوارم که استعفای دکتر عبده زاده پذیرفته نشود و ایشان هرچه سریع‌تر به کار خود در سازمان غذا و دارو ادامه دهند. 

وی در واکنش به خبر استعفای محمد عبده زاده، مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو افزود: دکتر عبده زاده با توجه به دانش، توانمندی و تجربه ای که در اختیار دارند تا به امروز به خوبی توانسته
اند در شرایط بحرانی امور و مسائل حوزه دارو را به خوبی رتق و فتق کنند. در واقع حضور ایشان در سازمان غذا و دارو فرصت مغتنمی برای تامین کنندگان دارو و همچنین مردم بوده است.

نجفی عرب ادامه داد: من هرچه در ذهنم جست وجو می کنم نمی توانم کسی را بیابم که بتواند در شرایط فعلی جایگزین دکتر عبده زاده شود و به همین خوبی امور را اداره کند نمی یابم و در این باره اغراق هم نمی کنم. درست است که ما داروسازان توانمند فراوانی در کشور داریم اما فردی که هم بی حاشیه باشد و هم دانش، تجربه و توانمندی لازم را داشته و شرایط موجود را به خوبی درک کرده باشد انگشت شمارند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازارگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تصریح کرد: استعفای دکتر عبده زاده در روزهایی اخیر تنش فراوانی را در میان تامین کنندگان دارو فراهم کرد که امیدوارم با درایت مسوولان امر ختم به خیر شود.

وی در پاسخ به اینکه چه عواملی موجب می شود که فردی همچون دکتر عبده زاده عطای کار را به لقایش ببخشد گفت: من فکر می کنم در زمان مسوولیت دکتر نمکی در سازمان مدیریت و برنامه و بودجه، اطلاعاتی از حوزه دارویی کشور به ایشان می رسیده از جمله اینکه در سازمان غذا و دارو
رانت و امضاهای طلایی زیاد است. البته من هیچ کدام را نفی نمی کنم و متاسفانه فساد در بخش های مختلف اداری کشور لانه کرده است. با این حال باتوجه به اطلاعاتی که بنده از سازمان غذا و دارو دارم فکر می کنم که در مجموع این سازمان جزو سالم ترین دستگاه هایی است که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می کند.

نجفی عرب ادامه داد: بنده با وجود ارادت فراوانی که از قدیم به دکتر نمکی دارم اما فرمایش هایی که ایشان این سو و آن سو و از طریق تریبون های رسمی اعلام کرده اند چندان صحیح و پسندیده نیست. اگر این سازمان واقعا ایرادتی در ساختار خود دارد، آقای وزیر می توانند مدیران این مجموعه زیردست خود را احضار کنند و از آنها بخواهند که سریع تر سلامت این سازمان را به آن بازگردانند نه اینکه با علم به جو موجود جامعه، با اعلام نظرهای این چنینی از طریق تریبون های رسمی فشار بسیاری را به سازمان غذا و دارو وارد کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مجلس، بانک مرکزی، سازمان های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی و غیره بر روی فعالیت های سازمان غذا و دارو حساس شده اند و در شرایطی که تامین داروی کشور به خودی خود با دشواری هایی مواجه است، این مسائل کار را برای مسوولان سازمان
سخت تر و تامین داروی کشور را با چالش های بیشتری مواجه می کند که دود این مشکل در نهایت به چشم مردم خواهد رفت.

نجفی عرب گفت: من فکر می کنم که دکتر عبده زاده از فیدبک هایی که از بیرون از محیط وزارت بهداشت به علت این فرمایش های وزیر دریافت کرده اند موجب شده که از ادامه کار منصرف شوند و اگر این روند به همین ترتیب ادامه پیدا کند عواقب آن به شدت بر تامین داروی کشور سایه خواهد انداخت و ممکن است کمبودهای دارویی فراوانی ایجاد شود که مردم آسیب ببینند.

وی افزود: در عین حال که کسی مخالف برخورد قاطع با فساد و رانت جویی رانت خواران نیست و نهادهای نظارتی هم وظیفه دارند با آن مقابله کنند اما این را نیز باید در نظر داشت که فعالان بخش دارو نیازمند فضای آرامی برای فعالیت هستند و طرح عمومی برخی مسائل در سطح جامعه و دامن زدن بر تنش ها چندان مقبول نیست.

این عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی تصریح کرد: من و سایر دوستانم بارها تلاش کرده ایم که در حضور دکتر نمکی این موارد را مطرح کنیم که متاسفانه به دلیل مشغله های فراوان ایشان میسر نشده است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چه گروه هایی و چرا از رفتن و نبود دکتر عبده زاده
خشنود می شوند گفت: این افراد که اغلب درحلقه تولیدکنندگان داروی ساخته شده هم نیستند معمولا عادت به فضاسازی و ملتهب کردن جو و فضای دارویی کشور دارند و به مسائلی دامن می زنند که ردی از آنها در عالم واقع نمی توان یافت.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازارگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی تندروی ها دستاوردی به جز فلاکت برای ما به همراه نخواهد داشت، اذعان کرد: دوستانی که از این مساله خوشحال اند متوجه نیستند که این خوشحالی آنها به قیمت کاهش توانمندی های حوزه سازمان غذا و دارو و به ویژه اداره کل دارو می انجامید؛ آن هم در این برهه از زمان که مشکلات عدیده ای فعالان این حوزه را به ستوه آورده و نیاز به افراد توانمند برای رسیدگی به این امور به شدت احساس می شود.

نجفی عرب تاکید کرد: ما در اتاق بازرگانی همواره درمورد فساد در نظام اداری کشور جلسات مختلفی را مطرح کرده و درباره آن هشدار داده ایم و کمیسیون تخصصی برای رصد این موارد وجود دارد و متاسفانه در تمام بخش های اداری و اقتصادی کشور این فسادها و مشکلات وجود دارند. اما بنده به ضرس قاطع عرض می کنم که حوزه دارو جرو پاک ترین حوزه هاست.
 
 
کد مطلب : ۴۷۲۶
نام شما

آدرس ايميل شما