۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

شربت "ب کمپلکس" بشکه ای قاچاق می شود

به طور قطع باید معیاری برای توزیع دارو باشد در غیر اینصورت برخی همانند وضعیت فعلی با رانت هرچه دارو می خواهند تهیه می کنند
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۶۶۲
شربت "ب کمپلکس" بشکه ای قاچاق می شود
سالم خبر: یک نماینده مجلس بر کوپنی شدن کالاهای اساسی کشور تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم رانت خواران ۲۰۰هزار میلیارد تومان را نخورند لازمه اش این است که کالاها کوپنی شود و افرادی هم که با این فرآیند مخالفت می کنند باید وضعیت جامعه را بیش‌تر رصد کنند.
 
به گزارش سالم خبر،سید کاظم دلخوش مواضع تندی را در زمینه ی موارد مربوط به رانت خواری در زمینه دارو و غذا مطرح می کند. او اظهار می دارد که در حال حاضر ما ۶۰درصد پول برای دارو می دهیم اما همین دارو  از برخی مرزهای کشور خارج می شود،

وی در گفت و گو با عصر ایران تاکید می کند: به طور قطع باید معیاری برای توزیع دارو باشد در غیر اینصورت برخی همانند وضعیت فعلی با رانت هرچه دارو می خواهند تهیه می کنند .

این نماینده مچلس تصریح کرد: داروخانه ها باید کنترل شوند باید به داروخانه ها سهمیه خاص اختصاص داده شود، شربت ب کمپلکس بشکه‌ای از کشور خارج می‌شود.مسوولان وزارت اطلاعات در کمیسیون اقتصادی تاکید کردند که این شربت به صورت بشکه ای قاچاق و از کشور خارج می شود،در داروخانه های ما الان زد و بند وجود دارد که اگر دارو سهمیه بندی
شود این زد و بندها از بین می رود.

وی همچنین گفت: با توجه به تشدید تحریم ها بهترین راه کوپنی کردن کالاست. ما در سال گذشته ۲۰۰میلیارد تومان پول برای کالاهای ضروری داده‌ایم،چه مقدار از این کالاهای ضروری در استان ها و روستاهای کشور توزیع شده است ؟ عدالت این نیست که همه اجناس در تهران آب شوند یا بخشی از کالاها اصلا وارد نشوند و قاچاق بالعکس شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از پولی که برای کالاهای اساسی اختصاص یافته است حیف و میل می شود و‌ این پول‌ها حرام می شود، به طور قطع کوپنی شدن کالاها تنها راهکار برای جلوگیری از بروز مشکلات بیش‌تر است.

نماینده مردم صومعه سرا(گیلان) در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند کوپنی شدن کالاها باعث ایجاد رانت و در کشور می شود گفت: اصلا به چنین چیزی اعتقاد ندارم، اگر کوپن بین خانوارها به درستی توزیع شود و سهمیه خانواده‌ ها مشخص شود قطعا شرایطی ایجاد می شود که از وضعیت فعلی خیلی بهتر است.

دلخوش بیان کرد: کالاهای همانند گوشت، روغن، شکر و برنج و دارو باید کوپنی شود،در حال حاضر نصف دارو در کشور قاچاق  می شود،گوشت و روغن هم همین وضعیت را دارند.

 
کد مطلب : ۴۶۶۲
نام شما

آدرس ايميل شما