۰
سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

انجام جراحی‌های زیبایی به ویژه لیپوساکشن در مطب‌ها ممنوع است

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۵۸۴
انجام جراحی‌های زیبایی به ویژه لیپوساکشن در مطب‌ها ممنوع است
سالم خبر : جراحی‌های لیپوساکشن، جراحی پلاستیک بینی، کاشت مو و سایر اعمال مشابه باید در بیمارستان انجام شود و اقدام به این اعمال به دلیل به خطر افتادن سلامت بیمار در مطب خلاف قوانین مصوب بوده و از جایگاه قانونی برخوردار نیست.

داوری،سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی با اظهار نگرانی از شایع شدن این گونه جراحی ها و به خطر افتادن جان متقاضیان این گونه جراحی‌ها، گفت: مردم باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی به ویژه مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی، از مجاز بودن مرکز و فعالیت پزشک واجد صلاحیت در آن محل مطمئن شوند.

به گزارش سالم خبر از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی با بیان اینکه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر فعالیت بیش از ۸ هزار مطب، ۴۰۰ درمانگاه، ۴۰ مرکز جراحی محدود و ۱۸۰۰ موسسه پیراپزشکی و جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون و پانصد هزار نفر نظارت می‌کند، اظهار کرد: معاونت درمان با تربیت کارشناسان نظارتی در حوزه درمان تمام تلاش خود را در بازدید از مراکز درمانی و پیگیری شکایات مردمی انجام می دهد، اما آگاهی و هوشیاری مردم عزیز در کاهش صدمات موثر
خواهد بود.
 
سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی درخصوص اقدامات درمانی مجاز در مطب ها، یادآور شد: پزشکان به تناسب آموزش ها و مدارک تخصصی کسب شده، با بهره گیری از تجهیزات پزشکی دارای مجوز در شرایط استاندارد، مجاز به معاینه و مداوای بیماران هستند. بطور کلی اقداماتی که نیاز به بیهوشی عمومی یا آرام بخشی دارد و همچنین اعمال جراحی پرخطر، در مطب قابل انجام نیست.
 
 داوری با اشاره به افزایش تمایل مردم به اقدامات زیبایی گفت: پیشرفت تکنولوژی و افزایش سطح سواد در جامعه موجب شده است تا یادگیری استفاده از تجهیزات پزشکی آسان شود. همچنین به دلیل درآمد مناسب در این حوزه افراد سودجو به این سمت کشیده می شوند و بدلیل افزایش درخواست ها، شکایت نیز در این زمینه زیاد است. مردم باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی به ویژه مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی، از مجاز بودن مرکز و فعالیت پزشک واجد صلاحیت در آن محل مطمئن شوند.  همچنین حضور پزشک قبل و حین انجام اقدام درمانی تهاجمی بر بالین بیمار الزامی است.
 
سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی افزود: نصب تابلو مرکز درمانی در بیرون ساختمان
و  نصب پروانه مطب پزشک در محل مناسب و در معرض دید مراجعان در داخل فضای درمانی یک ضرورت و بهترین راه برای آگاهی مراجعین است. نکته دیگر اینکه، تمامی افرادی که به عنوان دستیار، پرستار، بهیار، پزشکیار و عناوینی از این قبیل با پزشک همکاری می‌کنند، موظف به دریافت مجوزهای قانونی بوده و مدارک آنان نیز باید در معرض دید مراجعان قرار گیرد.
 
سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی دانشگاه، از پزشکان و پیراپزشکان خواست، تا در زمان راه اندازی مطب و یا فعالیت در مراکز درمانی، اطلاعات و دستورالعمل ها را از معاونت درمان دریافت و نسبت به آنها آگاهی پیدا کنند.
 
داوری با بیان اینکه سامانه‌های متعددی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آگاه‌سازی عموم ارایه شده است، گفت: سامانه‌های ۱۵۹۰، ۱۹۰ و ۱۶۹۰ به مردم معرفی شده است، اما از همکاران حوزه درمان بویژه پزشکان درخواست می‌کنیم قبل از فعالیت در هر موسسه درمانی و همچنین قبل از تاسیس هر مرکز درمانی با مراجعه به کارشناسان معاونت درمان، قوانین و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 
 
کد مطلب : ۴۵۸۴
نام شما

آدرس ايميل شما