۰

سرانجام تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۴۸۹
سرانجام تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی
سالم خبر : پیرصالحی درباره سرانجام تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی توضیح داد.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش قول پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داده شدتا چالش نقدینگی در حوزه سلامت بر طرف شود.
 
در نهایت پس از ۲ ماه تاخیر پول به دست بیمه سلامت رسید  و این ردیف بودجه ای پس از ۲ مرحله پرداخت به طور کامل تخصیص پیدا کرد و بیمه سلامت آن را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار داد تا پول به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نرسیده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در هزینه کرد آن درست عمل نکردند.
 
اوایل اسفند ماه بود که رییس سازمان غذا و دارو از انحراف هزینه کرد ردیف بودجه ای ۵۰۰ میلیون یورو  به صنعت داروسازی در دانشگاههای علوم پزشکی سخن گفت و اظهار کرد که  وزیربهداشت به طور مستقیم پیگیر هزینه کرد این اعتبار در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و با دانشگاه هایی که این ردیف بودجه ای را در جایی غیر دارو و تجهیزات پزشکی هزینه کرده باشند، برخورد خواهد شد.
 
هزار و ۹۰ میلیارد  تومان به دست شرکت‌های دارویی رسید
 
پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی و نتیجه گزارش ها از دانشگاه های علوم پزشکی برای تخصیص اعتبار  به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی،  اظهار کرد: از ۵۰۰ میلیون یورو، حدود هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان سهم دارو بود که به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده بود.
 
وی ادامه داد: این ردیف بودجه‌ای در ۲ بخش به شرکت‌های دارویی اختصاص داده شد و در بخش اول هزار و ۹۰ میلیارد تومان و در بخش دوم ۷۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی تخصیص یاقت و در مجموع رقمی حدود هزار و ۷۹۰ میلیاد تومان بود.
 
رییس سازمان غذا و دارو درپاسخ به این سوال که پیش از این اعلام کرده بودید که دانشگاه های علوم پزشکی این ردیف بودجه ای را در مسیر دیگری هزینه کرده بودند و پیگیر وضعیت پرداخت ـآن هستید، در نهایت سرانجام این اعتبار تخصیص یافته چه شد؟ گفت: بر اساس گزارش هایی که از دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کردیم و پیگیری هایی که انجام شد، گزارش کامل تخصیص هزار و ۹۰ میلیارد اولیه را دریافت کردیم و این رقم به طور کامل به دست شرکت های داروسازی رسیده است.
 
طلب ۲ هزار میلیاردی صنعت داروسازی از مراکز درمانی
 
پیرصالحی ادامه داد: پیگیر آن هستیم که ببینیم ۷۰۰ میلیارد تومان باقی مانده را دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر درستی هزینه کنند و این اعتبار به دست شرکت های دارویی برسد.
 
رییس سازمان غذا و داروبا بیان اینکه با وجود پرداخت این ردیف اعتباری اما همچنان مراکز درمانی به شرکت های دارویی بدهی دارند، اظهار کرد: بدهی هایی دارویی همیشه مستمر هستند و اکنون بدهی مراکز درمانی به شرکت های دارویی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.
کد مطلب : ۴۴۸۹
نام شما

آدرس ايميل شما