۰

خطر ابتلا به دیابت در آسیا، بیش از اروپا و آمریکا است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۴۷۳
خطر ابتلا به دیابت در آسیا، بیش از اروپا و آمریکا است
سالم خبر :  محققان دانشگاه وندربیلت دریافتند، گسترش بیماری دیابت در آسیا به حد شیوع رسیده و این وضعیت موجب افزایش ریسک مرگ زودهنگام به ویژه در میان زنان و افراد میانسال شده است.
 
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، در این تحقیقات 22 مطالعه همزمان در چندین کشور آسیایی از چین گرفته تا بنگلادش انجام گرفت و وضعیت سلامت بیش از یک میلیون نفر به مدت 12.6 سال تحت نظر متخصصان قرار گرفت. 
 
بر اساس این تحقیقات، بیماران مبتلا به دیابت در معرض ریسک بالای مرگ زودهنگام هستند و ریسک ابتلا به دیابت در آسیا بسیار بالاتر از چیزی است که در تحقیقات انجام شده در آمریکا و اروپا وجود دارد. چین و هندوستان بیشترین میزان ابتلا به دیابت را در جهان دارند. 
 
در قاره آسیا بیش از 230 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند. با توجه به شیوع چاقی و سازگاری سریع با سبک زندگی غربی در آسیا، پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا به دیابت تا سال 2040 میلادی به بیش از 355 میلیون نفر برسد. 
 
ابتلا به دیابت موجب افزایش دوبرابری خطر مرگ در اثر عوامل مختلف می‌شود. موثرترین عامل مرگ بیماران دیابتی، خود دیابت است و نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی ایسکمیک مهمترین عوامل مرگ بیماران دیابتی محسوب می‌شوند. 
 
بر اساس این تحقیقات خطر مرگ ناشی از دیابت در مورد زنان و افراد میانسال بیش از سایرین است. ریسک نسبی مرگ و میر در اثر ابتلا به دیابت بین افراد لاغر بسیار بالاتر از افراد مبتلا به چاقی است. 
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.
کد مطلب : ۴۴۷۳
برچسب ها
دیابت آسیا چاقی
نام شما

آدرس ايميل شما