۰
رییس انجمن داروسازان استان لرستان در گفت و گو با سالم خبر:

شهرهای سیل‌زده‌ی معمولان و پلدختر هیچ‌گونه کمبود دارویی ندارند

شایعات مطرح شده از سوی برخی رسانه‌های خاص مبنی بر کمبود دارو واقعیت ندارد
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۶۸
شهرهای سیل‌زده‌ی معمولان و پلدختر هیچ‌گونه کمبود دارویی ندارند
سالم خبر: کمبود دارو و شیرخشک در مناطق سیل زده به ویژه شهرهای معمولان و پلدختر در استان لرستان از دغدغه های نخستین ساکنان این مناطق به ویژه بیماران خاص و نیازمندان داروهای شیمی درمانی بود. به رغم شایعات مطرح شده مبنی بر کمبود دارو و عدم همکاری داروخانه های بخش خصوصی در این مناطق اما رییس انجمن داروسازی استان لرستان اعلام می کند: کمبود دارویی قابل توجهی در این مناطق ندارند.

محسن اسد بیگی، رییس انجمن داروسازان استان لرستان با بیان این مطلب به سالم خبر گفت: شرایطی فراهم شده تا دسترسی مردم مناطق سیل زده از جمله معمولان، به دارو به راحتی انجام پذیر باشد.

وی افزود: تاکنون ارسال چندین محموله دارویی و حتی تأمین و ارسال داروهای مورد نیاز تعدادی از بیماران خاص شهرهای پلدختر و معمولان از جمله داروهایی مانند داروهای شیمی درمانی و غیره که پیش‌تر بیماران باید برای تهیه آنها به شهرهای دیگر از جمله تهران مراجعه می کردند، از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

اسد بیگی تاکید کرد که بیماران داروهای خود را با نسخه ای که در اختیار دارند سفارش می دهند و همکاران ما در خرم آباد سریع آنها را تهیه و ارسال می کنند و مستندات این اقدامات هم موجود است.

وی با انتقاد از شایعات مطرح شده از سوی برخی رسانه های خاص مبنی بر کمبود دارو در مناطق سیل زده
استان لرستان از جمله معمولان و پلدختر و همچنین عدم همکاری بخش های مختلف از جمله داروخانه های بخش خصوصی این مناطق و شرکت های توزیع تاکید کرد: تا کنون کمبود دارویی قابل توجهی در این مناطق دیده نشده و حتی شرکت های توزیع دارو نیز روز دوشنبه چند محموله دارویی را به شهرستان پلدختر و معمولان ارسال کردند که مستندات و حتی فیلم و عکس های آن موجود است.

اسد بیگی ادامه داد: از زمان بروز سیل تا کنون توزیع دارو در میان مردم به طور رایگان انجام می شود و این در حالی است که توزیع رایگان دارو در شرایط بحرانی تنها تا سه روز باید ادامه پیدا کند اما برای رفاه حال مردم منطقه و با مجوز رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنان این توزیع رایگان دارو ادامه دارد.

وی افزود: چندین مامور و نماینده از سوی انجمن داروسازان و همچنین دانشگاه در این مناطق حضور دارند و بر روند توزیع دارو در این مناطق نظارت دارند. البته ممکن است داروهای خاصی باشد که تامین آنها کمی با مشکل مواجه باشد اما همانطور که اشاره کردم همکاران ما در تلاشند که حتی این نسخه ها را تهیه و ارسال کنند.

اسد بیگی با بیان اینکه معمولان تک داروخانه است و این داروخانه هم از بخش خصوصی دارد گفت: این داروخانه با وجود مطالبات عقب مانده خود تاکنون نهایت همکاری را با مردم و مجموعه های مرتبط به عمل آورده است؛ به طوری که باوجود آنکه بار مراجعاتی به داروخانه این شهر
در این مدت به بیش از پنج برابر رسیده است اما تاکنون مشکل و کمبودی گزارش نشده است. علاوه بر آن در درمانگاه این شهر هم یک داروخانه برپا شده تا به نیازهای دارویی مردم در اسرع وقت پاسخ داده شود.

وی افزود: در حالی‌که داروخانه خود تامین داروی مورد نیازشان را بر عهده دارند اما در این شرایط هم انجمن داروسازان و هم معاونت غذا و داروی استان به یاری این داروخانه های فعال در مناطق شتافتند تا در دسترسی مردم به دارو خللی وارد نشود.

رییس انجمن داروسازان استان لرستان با تاکید بر اینکه توزیع رایگان دارو در منطقه، موجب افزایش تقاضاهای القایی شده است گفت: داروهای خاص و اقلامی مانند شیر خشک رایگان در اختیار همه افراد قرار نمی گیرد و تنها در اختیار افرادی که مراکز بهداشت مربوطه پرونده دارند و پیشتر شناسایی شده اند می توانند از این اقلام به طور رایگان استفاده کنند. در غیر اینصورت امکان سوءاستفاده برخی افراد بوجود خواهد آمد.

وی گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان از  معاونت های غذا و داروی برتر کشور است و به دلیل همین توانمندی است که توانسته با وجود افزایش پنج برابری تقاضای دارو در منطقه؛ آن را مدیریت کند. حتی در زمانی که هنوز راه ها بسته بود با بالگرد دارو به منطقه ارسال شد و می توان گفت محموله های دارویی حتی پیش از کمک های امدادی به دست مردم منطقه رسید.
 
 
 
کد مطلب : ۴۳۶۸
نام شما

آدرس ايميل شما