۰
در تازه ترین گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام شد:

84 درصد از قربانیان سرطان دهانه رحم از کشورهای کم توسعه بوده اند

طی سال گذشته از هر 100 هزار نفر هفت نفر به دلیل ابتلا به سرطان دهانه رحم جان خود را از دست داده اند
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۳۵۳
84 درصد از قربانیان سرطان دهانه رحم از کشورهای کم توسعه بوده اند
سالم خبر: سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد: طی سال گذشته  از هر ۱۰۰ هزار نفر در جهان ۶.۹ نفر به دلیل ابتلا به سرطان دهانه رحم، جان خود را از دست داده اند.
 
به گزارش سالم خبر اما نکته مهم در این گزارش این است که آمارها نشان می دهد؛ سرطان دهانه رحم دومین سرطان شایع در میان زنان کشورهای کم توسعه یافته است و ۸۵ درصد از زنانی که طی سال گذشته به این بیماری مبتلا شده اند در این کشورها ساکن بوده اند.
 
براساس این گزارش در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۵۷۰ هزار زن در سراسر جهان به بیماری سرطان دهانه رحم مبتلا شده اند. طی سال گذشته ۳۱۱هزار نفر درجهان به دلیل سرطان دهانه رحم جان خود را از دست داده اند که ۸۵ درصد از آنها در کشورهای فقیر یا دارای درآمد متوسط زندگی می کردند.
 
ویروس
HPV یکی از ویروسهایی است که شمار زیادی از مردم جهان را درگیرخود کرده است . بالغ بر ۱۰۰ نوع ویروس HPV در جهان کشف شده است اما تنها ۱۴ نوع از این ویروس ها عامل ایجاد سرطان در دنیا هستند . در میان انواع مختلف این ویروس، ویروس‌های ۱۶ و ۱۸عامل ۷۰ درصد از سرطان های دهانه رحم در دنیا هستند.
 
براساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی انواع پر خطر این ویروس، عامل سرطان های مرگبار هستند این درحالیست که مبتلایان به ویروس های دیگر HPV بدون دخالت پزشک یا استفاده از دارو ظرف چند ماه می توانند درمان شوند.در بدبینانه‌ترین حالت، خروج این ویروس از بدن  افراد مبتلا دو سال طول می کشد ضمن آنکه جلوگیری از ابتلا به ویروس HPV نیازمند آموزش صحیح است.
 
از جمله سرطان‌هایی که به دلیل ابتلای
افراد به ویروس HPV ایجاد می شود سرطان دهانه رحم است  و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است تمامی افرادی که این بیماری را تجربه کرده اند به ویروس HPV مبتلا شده بودند.زیرا این ویروس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و سرعت توسعه بیماری افزایش پیدا می کند. در زنانی که سیستم ایمنی بدنشان طبیعی است توسعه سرطان دهانه رحم ۱۵ تا ۲۰ سال طول می کشد اما زمانی که به ویروسHPV مبتلا شوند ظرف ۵ تا ۱۰ سال این بیماری به مراحل پایانی و سخت خود می رسد.به همین دلیل استفاده از واکسن هایی که برای نوجوانان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری توصیه شده است ، امری بسیار ضروری است.
 
سازمان بهداشت جهانی با اشاره به این مساله که ویروس های خطرناک  HPV جان هزاران نفر را در هر سال می گیرند اعلام کرد: بهترین
اقدام؛ تلاش برای عدم ابتلا به این ویروس است . این ویروس از طریق رابطه جنسی پر خطر به افراد منتقل می شود و داشتن اطلاعات در مورد نحوه مراقبت  از خود و جلوگیری از داشتن روابط پر خطر می تواند کمک بزرگی به سلامت جهان کند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد: جلوگیری از ابتلا به بیماری مراحل مختلفی دارد که مرحله اول در فاصله ۹ تا ۱۴ سال اتفاق می‌افتد و در این دوره سنی دادن اموزش‌های جنسی به کودکان و تزریق واکسن HPV امری ضروری است .
 
دومین دوره جلوگیری  از ابتلا به بیماری باید برای زنان بالاتر از ۳۰ سال اتفاق بیفتد که  شامل چکاپ های دوره ای و درمان  سریع در صورت ابتلا است و مرحله سوم  مراقبت های درمانی از زنانی است که به سرطان مبتلا شده اند.
 
کد مطلب : ۴۳۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما