۰

واردات تجهیزات پزشکی از مبادی غیررسمی محدود شد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۲۶۲
واردات تجهیزات پزشکی از مبادی غیررسمی محدود شد
سالم خبر : مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شفاف سازی و قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، قاچاق و واردات این تجهیزات از مبادی غیررسمی را محدود کرده است. واردات از طریق قاچاق مانند کولبری، توجیه اقتصادی ندارد.

حسین صفوی در گفت و گو با ایرنا افزود: قاچاق موضوعی است که همواره وجود داشته اما نظارت های گسترده وزارت بهداشت، شفاف سازی استفاده از تجهیزات برای مراکز درمانی و نرخ گذاری بسیاری از اقلام پزشکی که روی سایت سازمان غذا و دارو نیز در دسترس است، موضوع قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی را منتفی کرده است.
 
وی اضافه کرد: اگر مراکز درمانی می خواهند تجهیزات پزشکی قاچاق را بخرند، باید قیمت هنگفتی بابت آن بپردازند در نتیجه برای آنها منطقی تر است که از تجهیزات رسمی و معتبر استفاده کنند.
 
صفوی درباره کمبودهای حوزه تجهیزات پزشکی نیز گفت: در تجهیزات مصرفی و مربوط به اتاق عمل کمبودی نداریم؛ البته گاهی کمبودهایی در این حوزه مطرح می شود که مربوط به کمبود برخی برندها است.
 
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: حوزه تجهیزات پزشکی، یک حوزه رقابتی است و شرکت های متعددی در حوزه واردات و تامین تجهیزات فعالیت می کنند؛ بنابراین گاهی ممکن است کمبود برند خاصی ایجاد شود که در این صورت برند جایگزین وجود دارد.
 
صفوی افزود: همچنین گاهی ممکن است برای تامین اقلام پزشکی، مشکلاتی در انتقال پول ایجاد شود چون جابجایی پول به شدت سخت شده است و به رغم اینکه گفته می شود تحریم ها شامل دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود، اما در عمل اینگونه نیست.
 
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برندهایی که دچار کمبود می شوند به این دلیل است که نمی توانند پول را جابجا کنند و واردات آن کالا با تاخیر مواجه می شود.
 
صفوی درباره کمبود نخ بخیه در ماه های گذشته گفت: اکنون در تامین نخ بخیه مشکل نداریم و کمبودها برطرف شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بازار تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات دندانپزشکی، آزمایشگاهی، سرمایه ای و مصرفی است و حجم بازار تجهیزات پزشکی نیز 2.5 میلیارد دلار است که 35 درصد این ارزش مربوط به تولیدات داخلی است.
کد مطلب : ۴۲۶۲
نام شما

آدرس ايميل شما