۰
دبیر کنفرانس تازه های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی:

دقیق ترین روش تشخیص بیماری پروستاتMRI است

بیماری های پروستات از شایع ترین بیماریها در مردان کشور است
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۲۰۵
دقیق ترین روش تشخیص بیماری پروستاتMRI است
سالم خبر: عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران اعلام کرد: متخصصان اورولوژی که خط اول مراجعان بیماران مبتلا به پروستات هستند، MRI را که دقیق ترین روش تشخیص بیماری است را پیشنهاد می دهند.
 
به گزارش سالم خبر، مهیار غفوری در کنفرانس تازه های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی با بیان اینکه بیماری های پروستات شایع ترین بیماری ها در ایران و سایر کشورها است، گفت: تصویربرداری ترانس رکتال پروستات درگذشته انجام می شد که دقیق ترین روش برای تشخیص پروستات بود. اما در سال های اخیر مشخص شده MRI دقیق ترین روش بررسی پروستات است می تواند با دقت بیشتری بیماری را تشخیص دهد.

وی افزود: متخصصان اورولوژی که خط اول مراجعان
بیماران مبتلا به پروستات هستند، روش MRI را برای تشخیص بیماری پیشنهاد می کنند.

غفوری ادامه داد: MRI باید با پروتکل های بخصوص و با دقت بسیار بالایی و در مراکز ی  که از دستگاه های با کیفیت بالایی برخوردار هستند، انجام شود تا ما بتوانیم ضایعاتی که در پروستات وجود دارد را بررسی کنیم.

وی درباره ضایعات خوش خیم و بدخیم پروستات بیان داشت: اگر در انجام مشکوکMRI  به بیماری  پروستات باشیم، بیوپسی باید انجام شود که در گذشته این روش از طریق بیوپسی سیستماتیک بود اما امروزه روش فیوژن بیوپسی انجام می گیرد که در واقع پس از تطابق MRI  با سونوگرافی تحت گایدسونو از منطقه مشکوک پروستات نمونه برداری می شود.
کد مطلب : ۴۲۰۵
نام شما

آدرس ايميل شما