۰
سخنگوی وزارت بهداشت در چهاردهمین کنگره بین المللی سرطان پستان:

طی ده سال آینده میزان رشد سرطان در کشور 115‌درصد خواهد بود

میزان مرگ و میر در مبتلایان به سرطان پستان کاهش یافته است
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۰۷۶
طی ده سال آینده میزان رشد سرطان در کشور 115‌درصد خواهد بود
سالم خبر: سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: سرطان طی 10 سال آینده در ایران دو برابر می شود و ما باید با اقدامات مناسب این بیماری را کنترل کنیم.

به گزارش سالم خبر ایرج حریرچی در چهاردهمین کنگره بین المللی سرطان پستان گفت: حدود یک و نیم درصد درآمد از کل هزینه های حوزه سلامت در کل جهان صرف درمان سرطان‌ها می شود این در حالیست که در ایران بیش از دو درصد از کل این هزینه ها به طور مستقیم برای درمان این بیماری پرداخت می‌شود.

وی سرطان را دومین عامل مرگ و میر در کشور اعلام کرد و افزود:  طی 10سال آینده شاهد رشد 69 درصدی سرطان در سراسر جهان خواهیم بود و این میزان رشد در ایران 115 درصد خواهد بود که مهمترین علت آن افزایش سن جمعیت است که با توجه به اجتناب ناپذیر بودن این موضوع ، باید آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشیم و سعی کنیم سرعت رشد آن یا احتمال ابتلا به سرطان‌های خطرناک را کاهش دهیم.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین در این کنگره با تقدیر از تلاش های سید علی ملک حسینی چهره ماندگار پزشکی و پدر پیوند کبد ایران به بیان ویژگی های بارز شخصیتی وی پرداخت و ایشان را الگوی تمام ‌نمای علم و اخلاق و ایمان وایثار دانست.

میزان مرگ و میر در سرطان پستان کاهش یافته است

در ادامه محمد اسماعیل اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم مرگ‌ومیر
در سرطان پستان کمتر شده و امروز بیشترین تلاش و تمرکز ما برای بالا بردن کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است.

وی افزود: لازم است بهبود کیفیت زندگی بیماری را که تحت درمان سرطان پستان است، علاوه بر توجه به بقای او، موردنظر قرار دهیم و عوارض سرطان را در زندگی آنان به حداقل برسانیم.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: حفظ پستان مساوی با حفظ جان بیمار مبتلا است؛ طی ۱۴ سال گذشته زمانی که در درمان سرطان پستان صحبت از حفظ این عضو می‌شد، با اعتراض‌های فراوانی روبه رو می‌شدیم، اما امروز این مرکز با ارائه آمار جراحی‌های موفق خود با افتخار اعلام می‌کند از بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته در زمینه جراحی پستان جلوتر است.

اکبری با اشاره به مزایای روش رادیوتراپی حین عمل بیان داشت: رادیوتراپی حین عمل روشی است، علمی و فوق‌العاده که صد درصد به نفع بیمار است.

وی درباره رژیم غذایی در بیماران مبتلا به سرطان اظهار داشت: برای مقابله با سرطان باید برخی از موارد تغذیه ای را رعایت کرد که گاهی امکان آن وجود ندارد. اما باید از پنیرهای کم چرب استفاده کنیم در حالی که در بسیاری از فروشگاه ها پنیرهای پرچرب عرضه می شود.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کمتر از ۱۵ سال آینده بحث‌های جدیدی در درمان سرطان مطرح خواهد شد که در این
تکنیک‌ها جراحی‌ها متأثر از بحث‌های اجتماعی و فردی خواهد بود؛ تا آن روز لازم است مسیر حرکت‌های علمی ما کاملاً هوشمندانه و بر این اساس تعیین شود.

مصرف الکل و دخانیات از عوامل ابتلا به سرطان پستان است

در ادامه حمیدرضا میرزایی دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان گفت: یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین عوامل خطر ابتلا به سرطان پستان مصرف دخانیات و الکل است که کمتر به این موضوع پرداخته شده است. البته ویروس HPV از دیگر عوامل اصلی ابتلا به این سرطان است. بنابراین اصلاح سبک زندگی باید از دوران کودکی درون خانواده و آموزش در دوران مدارس آغاز شود.

وی درباره هزینه های درمان سرطان پستان بیان داشت: هرینه های درمان سرطان، تشخیص و توانبخشی از مهم ترین عوامل مرتبط با این بیماری است که ایجاد دستورالعمل های عملیاتی راه حل مناسبی برای درمان سرطان ها است.

متخصص رادیوآنکولوژی مرکز تحقیقات مرکز پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: نبود دستورالعمل‌های مناسب موجب صرف هزینه‌های بی دلیل در درمان این بیماری را فراهم می کند.

میرزایی به تخصص رادیوتراپی اشاره کرد و گفت: تخصص رادیوتراپی و آنکولوژی یکی از قدیمی ترین تخصص هایی است که بسیاری از نیازهای بیماران سرطانی را مرتفع می کند . وزارت بهداشت درنظر دارد با اضافه کردن دوره های جدید، تغییراتی در این رشته ایجاد کند.
 
 
کد مطلب : ۴۰۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما