۰
نائب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران:

نظارت بر تبلیغات و انجام جراحی‌های زیبایی بسیار ناچیز است

تزریق بوتاکس و ژل در آرایشگاه ها ممنوع است
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۳۹۶۶
نظارت بر تبلیغات و انجام جراحی‌های زیبایی بسیار ناچیز است
سالم خبر: نائب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اعلام کرد: انجمن های علمی جراحی زیبایی باید در جریان وضعیت عمل های جراحان در همه رشته ها در جامعه قرار بگیرند. چون این انجمن ها فاقد بازوی نظارت بر جراحی های زیبایی هستند.

به گزارش سالم خبر، حامد باطنی طی نشست خبری با بیان این مطلب افزود: در بیشتر رشته های پزشکی به طور خاص در رشته جراحی پلاستیک و ترمیمی واقعیت این است که اگر مدتی کوتاه از تحقیقات به روز فاصله بگیریم امکان ارائه خدنت بهینه به بیماران را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تزریق بوتاکس و ژل در آرایشگاه ها ممنوعیت دارد، گفت: در فعالیت های پزشکی به غیر از انجام اعمال، مخاطرات آن را باید درنظر داشته باشیم. اما در حال حاضر آرایشگاه بدون هیچ مجوزی و پذیرفتن مسوولیت و احتمال مخاطرات به اعمال تزریق بوتاکس و ژل می پردازند.

نائب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بیان داشت: محل انجام جراحی های زیبایی و تزریق بوتاکس و ژل مهم است و بهتر است توسط افراد حرفه ای انجام شود. چون که وسایلی که برای جراحی ها استفاده می شود باید استاندارد باشد که این وسایل و امکانات
موردنیاز در اختیار آرایشگاه ها قرار نمی گیرد.

باطنی درباره مرگ و میرهای ناشی از اعمال جراحی های پلاستیک گفت: هدف از گفتن مرگ و میرهای ناشی از اعمال جراحی در انجمن های علمی محدود کردن جراحی ها و نگرش های علمی نیست. بلکه اگر جراحی های پزشکی به درستی و توسط افراد حرفه ای انجام نشود، ممکن است شاهد مرگ و میر و مخاطرات جبران ناپذیری شویم.

تبلیغات جراحی های پلاستیک، تزریق بوتاکس و ژل غیر علمی است

وی با اشاره به اینکه مردم نباید به پیامک های تبلیغاتی جراحی های پلاستیک اطمینان داشته باشند، افزود: مردم نسبت به این مسائل از آگاهی کافی برخوردار نیستند و رسانه ها هستند که می توانند مردم را نسبت به توجه نکردن تبلیغات در مجلات و ماهواره درباره جراحی های پلاستیک و زیبایی آگاه کنند. چون که نظارت بر تبلیغات به اندازه لازم نیست.

باطنی آسیب های حاصل از بیماری های بدخیم، بارداری ها، زایمان و اصلاح و زیباسازی و اعمال کم تهاجمی را از شایع ترین اعمال جراحی دانست و اظهارداشت: خارج کردن چربی ها و عمل پستان به دلیل وجود تومور که برذاشته شده است ازدیگر  اعمال شایع زیبایی های بدن است.

نائب
رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران درباره برگزاری اولین کنگره جراحان پلاستیک و زیبایی از اول تا سوم اسفندماه واقع در بیمارستان حضرت فاطمه (س) گفت:این کنگره با موضوعات جراحی های پلاستیک زنان و اعمال کم تهاجمی به همراه سخنرانانی از کشورهای اروپایی و آمریکایی همچون فرانسه، ایتالیا، برزیل و انگلستان برگزار می شود. ضمن آنکه در این کنگره جراحی های زنده انجام می شود که مردم می توانند شاهد این عمل ها از پخش تلویزیونی باشند.

متخصصان جراحی پلاستیک و گوش و حلق و بینی بایذ جراحی بینی کنند

درادامه علی بیژنی رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: فقط متخصصان پلاستیک و زیبایی و متخصصان گوش و حلق و بینی می توانند جراحی بینی را انجام دهند نه افراد دیگر. رسانه ها این آگاهی را به مردم بدهند که برای اعمال جراحی خود به متخصصان حرفه ای  مراجعه کنند.

وی درباره مراجعان توریستی برای جراحی های زیبایی به ایران بیان داشت: تعداد این مراجعان به دلیل نبود تبلیغات در ایران بسیار بسیار پایین است و بیشتر به سایر کشورهای همسایه برای انجام این جراحی ها مراجعه می کنند.
 
کد مطلب : ۳۹۶۶
نام شما

آدرس ايميل شما