۰
معاون فناوری نهاد ریاست جمهوری در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی:

وزارت بهداشت قوانین مزاحم بر سرراه تولید دارو و تجهیزات داخلی را بردارد

فقط طی ۳ تا ۴ ماه گذشته توانستیم تولید ۶۰ دارو و ۸ واکسن را در برنامه ریزی های خود بگنجانیم
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۶۶۴
وزارت بهداشت قوانین مزاحم بر سرراه تولید دارو و تجهیزات داخلی را بردارد
سالم خبر: معاون فناوری نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: بخش سلامت بازار خوبی در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی دو مکمل های دارویی  دارد که شرکت های دانش بنیان می توانند در این بخش رشد کنند.

به گزارش سالم خبر، سورنا ستاری در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی  علوم پزشکی رازی با بیان این مطلب گفت: اساس ثروت ملت ها نیروی انسانی است و طی سالیان گذشته برای رسیدن به شرکت های دانش بنیان و نیروی انسانی هر کاری انجام داده ایم.  

وی با بیان اینکه در میان فناوری ها، بیوتکنولوژی سودآورترین حوزه است، گفت: بیوتکنولوژی یا زیست فناوری حتی از حوزه فناوری اطلاعات هم سودآورتر است. زیرا ما فقط طی ۳ تا ۴ ماه گذشته توانستیم تولید ۶۰ دارو و ۸ واکسن را در برنامه ریزی های خود بگنجانیم و این فوق العاده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید دولت سرمایه گذاری
های خود را در این زمینه ها به حداقل برساند و بخش خصوصی به این مسیر بیاید، گفت: تنها باید قانونگذاری ها و بوروکراسی های اداری به حداقل برسد. البته که در تمام دنیا بوروکراسی اداری وجود دارد اما ما باید مسیر جوانان مان را تسهیل ببخشیم و در مسیرشان سنگ اندازی نکنیم؛ باید قوانین مزاحم را از سر راه جوانان مان برداریم.

ستاری افزود: دریافت تاییدیه ها برای تجهیزات و دارو در وزارت بهداشت طولانی است. البته که در کل دنیا این پروسه طولانی است و باید این مسیر تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه بیوتکنولوژی شتاب دهنده هایی در خارج از تهران، استان ها مانند تبریز، ارومیه و غیره برای توسعه این حوزه و تولید محصولات به وجود آمده است، گفت: تحقیقات این حوزه به قدری به بازار نزدیک است که می توان به راحتی روی آن سرمایه گذاری کرد. این نشان می دهد که سرمایه گذاری روی حوزه بیوتکنولوژی
اقتصادی است.
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: بیوتکنولوژی تنها شامل دارو و تجهیزات نیست بلکه شامل پروژه های پروبیوتیک، امنیت غذا و غیره می شود.

ستاری با تاکید بر اینکه در حال حاضر جهت گیری دانشگاه های مهندسی به سمت پزشکی شده است، گفت: این اتفاق مهمی است. چون که دانشگاه ها  درصدد هستند که با یکدیگر ارتباط بگیرند. جداسازی دانشگاه ها اشتباه بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای دانش برداشته شده است، گفت: دانشکده های مهندسی به سمت علوم بین رشته ای روی آورده اند که این درست ترین کار ممکن است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: امیدواریم در این دولت دانشگاه های خود را نزدیک بهم کنیم تا با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: از پژوهش، اقتصاد، اعتبار، رتبه بندی پژوهشی در می آید. از این رو باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.
کد مطلب : ۳۶۶۴
نام شما

آدرس ايميل شما