۰

کیفیت همه‌ی داروهای تولید داخل تالاسمی مورد تایید نیستند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۳۵۷۶
کیفیت همه‌ی داروهای تولید داخل تالاسمی مورد تایید نیستند
سالم خبر: مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران اعلام کرد: داروی تولید داخل بیماری تالاسمی با مواد اولیه‌ی با کیفیت و درجه یک خوب است و از آن استقبال هم می کنیم اما به رغم این استقبال این داروی اصلی از سوی بیماران دچار کمبود است و به سختی در دسترس بیماران قرار می گیرد.

یونس عرب در گفت و گو با سالم خبر در پاسخ به سخنان رییس انجمن خون و سرطان کودکان مبنی براینکه به کیفیت داروهای تولید داخل تالاسمی اعتماد داریم، گفت: تامین دارو برای بیماران تالاسمی همیشه یک بحران بوده است ضمن آنکه در کنار تولید داروهای داخلی با کیفیت در برخی مواقع نیزداروهای بی کیفیت نیز به بیماران تالاسمی آسیب های بسیاری وارد کرده است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: نباید به طور قاطع عنوان کرد که تولید داخل حداقل در زمینه داروهای بیماران تالاسمی قابل اعتماد است در حالی که به دلایلی از جمله دارو شاهد فوت تعدادی از بیماران طی سال بودیم.

وی ادامه داد: برخی بیماران مبتلا به تالاسمی به داروهای تولید داخل حساسیت دارند و به یک دارو واکنش نشان می دهند. لازم است بیمار برای مدتی از داروی جدید استفاده کنند و آزمایشات لازم را برای تعیین میزان اثربخشی و عوارض جانبی آن انجام دهد. چون که شرکت های
دارویی منابع خود را با توجه به شرایط حاضر تغییر داده اند.

مدیرعامل تالاسمی ایران بیان کرد: آب مقطر موردنیاز بیماران مبتلا به تالاسمی در مدت گذشته 50 تومان بوده و این رقم در حال حاضر به 500 تومان رسیده است.

وی با اشاره به جمعیت دو هزار نفری بیماران مبتلا به تالاسمی در کشور وجود گفت: مشکل مبتلایان به تالاسمی کمبود دارو و عدم توازن در توزیع داروها است.

وی گفت: در حال حاضر بیماران به دلیل محدودیت های دارویی حق انتخاب ندارند. اگر قرار باشد به هر بیمار در ماه 100 ویال دسترال داده شود به 500 نفر مراجعه کننده مرکز ظفر باید 50 هزار ویال دارو تعلق بگیرد در حالی که کل توزیع دسفرال در کشور در یک ماه 250 هزار ویال است. این دارو در کشور به اندازه کافی وجود ندارد.
 
کد مطلب : ۳۵۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما