۰
۱
آلرژی های اندک کودکان را جدی بگیریم

بی توجهی به درمان آلرژی کودکان منتهی به آسم می‌شود

تشخیص آلرژی و آسم در کودکان زیر پنج سال از اهمیت بسیاری برخوردار است
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۴۵۳
بی توجهی به درمان آلرژی کودکان منتهی به آسم می‌شود
سالم خبر: آلرژی کودکان هر چند ناچیز در صورت عدم پیگیری درمان در بیشتر موارد به آسم منتهی خواهد شد.

به گزارش سالم خبر براساس مطالعات انجام شده آلرژی های اندکی که در کودکان حتی به صورت اگزمای پوستی که بعضا خانواده ها به آنها بی توجه هستند و برای درمان ان اقدامی نمی کنند در زمانی نه چندان طولانی به آسم تبدیل خواهد شد.

مطالعات نشان داده است ۶۰ درصد از دانش آموزانی که به آسم مبتلا هستند با آلرژی هم دست  و پنجه نرم می کنند.به خصوص آلرژی به موی حیوانات خانگی یا حتی بوی بدن این حیوانات، گرد و غبارهای خانگی  و آلرژی به گرده‌ی گیاهان که کودکان را در
زمان تغییر فصل با چالشهای بسیاری مواجه می کند.

آسم رایج ترین بیماری غیر واگیردار در دوران کودکی است که در کشورهای اروپای غربی رواج بیشترینسبت به دیگر کشورهای جهان دارد اما با اطلاع رسانی های دقیق از سوی دولتها در سالهای اخیر شاهد کاهش سهم کودکان مبتلا به این بیماری در کشورهای غربی بوده ایم.

مطالعات انجام شده در کانادا نشان می دهد از هر سه نفر ساکن کره زمین یکی در فاصله ۴ تا ۸۰ سالگی با بیماری آسم مواجه می شود که وضعیتی شبیه بیماری دیابت دارد اما فرق این دو بیماری در سن ابتلای به بیماریها است .

آمارها حاکی از آنند سن ابتلای به بیماری آسم در کودکان
بسیار پایین است در حالی که شمار کمی از کودکان به دیابت مبتلا می شوند.در بسیاری از موارد مشاهده شد که کودکان  در بدو تولد به آسم و آلرژی هایی که به آسم منجر می شود روبه‌رو می شوند  و به همین دلیل هزینه اقتصادی و اجتماعی و انسانی این بیماری روی فرد بالاتر است.

بیماری آسم انواع  مختلفی دارد اما صرفنظر از نوع آن این بیماری به یک دلیل خاص ایجاد می شوند و آن هم تورم در دستگاه تنفسی و ناتوانی در تنفس عادی است.

آسم  به دلیل تورم در راه های انتقال هوا و اختلال در عملکرد سلولها و  بخشهای مختلف دستگاه تنفسی  ایجاد می شود  و به دنبال آن 
باعث می شود تا بیمار  تجربه خس خس سینه،نا توانی در تنفس، درد قفسه سینه ، سرفه های مکرربه خصوص  در شب و اوایل  صبح را داشته باشد.

تشخیص این بیماری در کودکان زیر پنج سال اهمیت بسیاری دارد زیرا به دلیل ضعیف تر بودن این بیماران ، امکان و توان مقابله با این بیماری در آنها کمتر است و در بسیاری از موارد  به مرگ کودک منتهی می شود.
 
 مساله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آسم خیلی زودتر از بیماریهای دیگر در کودکان ایجاد می شود و به دنبال آن فشار بسیاری به  فرد در طول زندگیش وارد می کند. این فشار هم از نظر سلامتی و توانایی در
انجام کارهای مختلف است و هم از نظر اقتصادی برای خرید داروهای مختلف و ناتوانی در انجام کارهای سخت است.

با وجود اینکه  باور عمومی این است که آسم در کودکان قابل کنترل است اما تحقیقات نشان داده است که تاکنون راه کنترل کامل این بیماری برای دوره طولانی زندگی فرد یا راه درمانی برای این بیماری شناخته نشده است و این معضلی بزرگ برای جامعه است.

باید توجه داشت که آلودگی های محیطی، آلودگی هوا و گرد و غبار موجود در خانه می تواند موجب ایجاد و تقویت آسم در کودکان شود به همین دلیل باید محیطی که کودک در ان تنفس می کند تا حد امکان پاک و سالم باشد.
 
کد مطلب : ۳۴۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
بچه من زیر یک سال بود که اگزما داشت الان که چهار سالشه دارم آلرژیش را درمان می کنم اگر همون موقع می دونستم الان مشکل نداشتم