۰
مددکار انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی(ره) در گفت و گو با سالم خبر:

تامین دارو مشکل اصلی بیماران مبتلا به سرطان در کشور است

براساس مطالعات انجام شده طی 20 سال آینده تعداد بیماران سرطان در کشور دوبرابر می شود
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۴۱۸
تامین دارو مشکل اصلی بیماران مبتلا به سرطان در کشور است
سالم خبر: مددکار انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی(ره) اعلام کرد: تامین دارو مشکل اصلی بیماران مبتلا به سرطان است که به رغم تمامی تلاش‌های وزارت بهداشت و درمان هنوز چالش های بسیاری وجود دارد که این موضوع بیماران را در تامین و انتخاب دارو دچار مشکلات قابل توجهی کرده است.

زهره غلامحسین فرد در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب افزود: برخی از داروهای بیماران مبتلا به سرطان مشمول خدمات بیمه ای نیستند و بیماران مبتلا به سرطان باید مبالغ هنگفتی پرداخت کنند. این مساله برای بیمارانی که وضعیت مالی متوسط و ضعیف دارند مشکل بزرگی است و امکان دارد در نیمه راه درمان خود را رها کنند.

وی گفت: گروهی از بیماران دارای بیمه های درمانی هستند وگروهی که دفترچه بیمه ندارند، از طریق واحد مددکاری برای تحت پوشش بیمه قرارگرفتن به واحد مددکاری انستیتو کانسر معرفی می شوند و با حمایت مالی نیکوکاران
بخشی از هزینه های درمان آن ها توسط موسسه خیریه تامین می شود.

 مشکلات قشر کم درآمد مبتلا به سرطان

غلامحسین فرد درباره تغذیه بیماران مبتلا به سرطان گفت: با توجه به سختی مراحل شیمی درمانی و ضعف قوای جسمانی، تغذیه بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است. براساس توصیه متخصصین سرطان بیماران مبتلا باید در طول درمان از غذاهای پر انرژی مصرف کنند. اما در مراجعات گاه با بیمارانی روبه رو می شویم که به دلیل فقر مادی توان خرید گوشت و موادمغذی را ندارند. در این میان مددکاری انستیتوکانسر با کمک خیرین اقدام به تامین موادغذایی و پرداخت نقدی برای رفع نیازهای این بیماران کرده است.

وی افزود: 40 درصد از مراجعه کنندگان به این انستیتو از افراد کم درآمد شهرها  و روستاهای کشور هستند که بیشتر با این مشکلات مواجه هستند.

20 سال آینده بیماران مبتلا به سرطان دو برابر می شوند

مددکارانستیتو کانسر بیمارستان
امام خمینی(ره) با بیان این که سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور ما است، تصریح کرد: سالانه صدهزارنفر به این بیماری صعب العلاج مبتلا می شوند و هر سال حدود 60 هزارنفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می دهند.

غلامحسین فرد ادامه داد: بروز سرطان در کشورهای در حال توسعه همچون ایران روند افزایشی دارد . براساس مطالعات انجام شده طی 20 سال آینده تعداد بیماران سرطان دوبرابر می شود. چون که سرطان حد و مرزی نمی شناسد و همه ما را تهدید می کند. اما سرطان با همکاری دولت، مردم و همه آحاد کشور قابل کنترل، پیشگیری و درمان است.

وی افزود: درست است که میزان مبتلایان به سرطان در جهان رو به افزایش است، اما خوب است که بدانید همه سرطان ها کشنده نیستند و برخی از آن ها به راحتی درمان می شوند.
 
در بخش پیشگیری از ابتلا به سرطان درجامعه ضعیف هستیم

وی با اشاره به این که 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری و 60 درصد
قابل درمان هستند، گفت: می خواهیم در این راه دشوار و طولانی مبارزه با سرطان تلاش کنیم تا مردم به بیماری سرطان مبتلا نشوند و درصورت ابتلا به بهره گیری از بهترین درمان ها درمان شوند.

مددکارانستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: در بخش پیشگیری از ابتلا به سرطان در جامعه بسیار ضعیف هستیم. ما معمولا خوب پیشگیری نمی کنیم. تبلیغات خوبی نداریم. دستگاهها و سازمانها به میزانی که روی درمان سرمایه گذاری می کنند، از پیشگیری غافل مانده اند. یعنی ما اصلا بودجه ای برای پیشگیری تعریف نکرده ایم اگر هم باشد بسیار کم است.

وی همچنین تاکید کرد که جامعه ما اعتقاد زیادی به پیشگیری ندارد. حتما باید مشکلی پیش بیاید تا بخواهد آن مشکل را حل کند. اما اگر بگوییم که برای مواجهه با مشکلات، هدف ریزی و برنامه ریزی داشته باشند، معمولا بودجه ای برای این کار، تامین اعتبار نمی شود.
 
 
 
کد مطلب : ۳۴۱۸
نام شما

آدرس ايميل شما