۰

کاهش ۴۵ درصدی علائم افسردگی با داروی جدید ایزوگابین

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۲۷۹۹
کاهش ۴۵ درصدی علائم افسردگی با داروی جدید ایزوگابین
سالم خبر : پزشکان داروی جدیدی را شناسایی کرده‌اند که در درمان موفقیت آمیز افسردگی حاد موثر است.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، برای اولین بار در چند دهه، گروهی از محققان داروی جدیدی را شناسایی کردند که تاثیر قابل قبولی در درمان افسردگی حاد دارد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده‌ است: حدود ۳۰۰ میلیون نفر از مردم سراسر جهان دچار افسردگی هستند و این اختلال عامل اصلی بیماری و ناتوانی در جهان به حساب می‌آید.

به رغم شیوع و شدت اختلال افسردگی، روش‌های درمانی موجود محدود و اغلب بی‌اثر هستند. بیش از ۳۰ درصد از مبتلایان به اختلال افسردگی در برابر روش‌های درمانی مقاوم هستند. علاوه بر این، نتایج برخی از مطالعات حاکی از آن است که داروهای افسردگی با عوارض جانبی دور از انتظاری همراه است که از آن جمله می‌توان به افزایش خطر سکته مغزی، حمله قلبی و حتی مرگ زود هنگام اشاره کرد.

در این بررسی محققان آمریکایی به ارزیابی تاثیر نوعی دارو موسوم به ایزوگابین (ezogabine) روی ۱۸ بیمار مبتلا به افسردگی پرداختند که از هیچ دارویی مصرف نکرده بودند. این بیماران برای مدت زمان ۱۰ هفته ۹۰۰ میلی‌گرم از دارو را به روش خوراکی دریافت کردند.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، محققان همچنین با کمک ام‌آرآی مدارهای مغزی بیماران را قبل و بعد از درمان مورد بررسی قرار دادند تا اثربخشی این دارو مشخص شود. آنها مشاهده کردند که مصرف داروی ایزوگابین با کاهش ۴۵ درصدی علائم افسردگی حاد همراه است.
کد مطلب : ۲۷۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما