۰

کمپین تشویق برای بچه‌دار شدن به دانمارک رسید

از هر پنج مرد دانمارکی یکی هرگز پدر نمی‌شود
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۲۷۷۲
کمپین تشویق برای بچه‌دار شدن به دانمارک رسید
سالم خبر: ناباروری مردان کشور دانمارک برای مسوولان این کشور به خصوص شهر کپنهاگ به گونه ای به مساله ی نگران کننده تبدیل شده است که شهرداری و وزارت محیط زیست این کشور هم وارد میدان شده و با راه اندازی یک کمپین سعی در تشویق زوجین برای فرزندآوری در اسرع وقت شده اند.

طی روزهای گذشته در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک یک کمپین برای تشویق مردان و زنان جوان در جهت فرزندآوری برگزار شد که به مردان هشدار می داد اگر برای پدر شدن به موقع اقدام نکنند ممکن است اسپرم های آنها دچار پیری شده و قدرت باروری خود را از دست بدهند.
نگرانی مسوولان در این زمینه زمانی آغاز شد که مشخص شد از هر چهار مرد یکی با مشکل کاهش کیفیت اسپرم‌هایش روبه‌رو است و از هر پنج نفر یکی هرگز پدر نمی‌شود.

شهروندان کپنهاگ بنا به دلایلی دیرتر از شهرهای دیگر دانمارک صاحب فرزند می شوند بطوری که متوسط سن پدر و مادر شدن در این شهر به در مردان به 33 و زنان 31 سال رسیده است که دو سال از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش یورونیوز این نخستین بار نیست که ساکنین کپنهاگ به فرزندآوری تشویق می‌شوند. در سال ۲۰۱۵ نیز، کمپین مشابهی از سوی وزارت از سوی شهرداری و وزارت محیط زیست برای تشویق زوج‌ها به تولیدمثل شکل گرفت.

در کمپین سال ۲۰۱۵ یک زوج با نام‌های یوناس و صوفی با یک روح مواجهه می‌شوند که به آنها می‌گوید مصرف الکل و سیگار و همچنین موکول کردن پروسه فرزندآوری به آینده به دلیل ادامه تحصیل، آنها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

از دهه 70 میلادی میانگین سن پدر و مادر شدن افزایش چشمگیری یافته و از ۲۴ سال به حدود ۳۰ سال و بالاتر رسیده است. همچنین براساس اطلاعات موجود از هر ۱۲ کودک دانمارکی یکی با استفاده کمک درمان‌های باروری متولد شده است.

به جز دانمارک برخی دیگر از دولت‌های اروپایی به دلیل مواجهه با بحران پیری و رشد منفی جمعیت، سیاست‌ها و اقدامات خاصی را از تبلیغات تلویزیونی تا در نظر گرفتن مزایای تشویقی برای بالا بردن نرخ باروری در میان شهروندان خود در پیش‌ گرفته‌اند.

به عنوان مثال دولت ایتالیا، کشوری که کمترین نرخ تولد را در اتحادیه اروپا دارد، تصمیم گرفته به زوج‌هایی که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ سومین فرزند خود را به دنیا بیاورند، یک قطعه زمین کشاورزی بدهد.
کد مطلب : ۲۷۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما