۰

با روزی یک خیار از پزشک قلب دور بمانید

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۲۵۳
با روزی یک خیار از پزشک قلب دور بمانید
سالم خبر: به لطف محققان ایتالیایی ضرب المثل "با مصرف روزی یک سیب از پزشک دور بمانید" ارتقا یافت.

به گزارش سالم خبر براساس مطالعات منتشر شده در مجله BMC خیار می تواند از سلول های اندوتلیالی عروقی که بخش داخلی سیستم عروقی را تشکیل می‌دهند محافظت کند.

سیستم عروقی که تونل های نقل و انتقالات بدن محسوب می‌شود اگر یکپارچگی‌اش به هر دلیل دچار اختلال شود موجب مشکلات سلامتی جدی مانند اختلالات و بیماری های قلبی می‌شود.

در عین حال که سلولهای اندوتلیال برای یکپارچگی سیستم عروقی مهم هستند از سویی لیپوپلی ساکارید که موجب التهاب در لایه اندوتلیوم می شود می تواند به رگها و سیستم عروقی بدن آسیب برساند و موجب  التهاب و مشکلات قلبي مانند انعقاد، ترومبوز و گرفتگی عروق شود.

در خیار مولکول های محافظی وجود دارد که می تواند اثرات منفی پروتئین های ملتهب کننده را کاهش دهد. محققان دائما به دنبال منابع این ترکیبات زیست فعال در گیاهان دارویی موجود در طب سنتی هستند.

در سیستم آیورودا طب سنتی هندی، خیار برای درمان التهاب پوست استفاده می شد.کشت خیار از هند آغاز شده، اما امروزه در سراسر جهان کشت می‌شود.

یک مقاله قدیمی نشان می دهد که عصاره ساخته شده از خیار یک آنتی اکسیدان قوی است، در حالی که برخی دیگر نتیجه گرفته اند که عصاره آن می تواند اثرات التهابی زخم را نیز کاهش دهد.
 
 
کد مطلب : ۲۲۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما