۰

FDA  ایمنی ایمپلنت های زیبایی زنان را بازبینی می کند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۲۵۲
FDA  ایمنی ایمپلنت های زیبایی زنان را بازبینی می کند
سالم خبر: سازمان غذا و دارو امریکا FDA  قصد دارد ایمنی ایمپلنت های پستان زنان را در جلسات تخصصی مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش سالم خبر از آسوشیتدپرش رگولاتورهای بهداشت و سلامت ایالات متحده قصد دارند طی یک نشست عمومی با پزشکان و متخصصان در مورد علم جدید ایمنی در مورد ایمپلنت های پستان را به بحث و گفت و گو بگذارند. یکی از دلایل تمرکز بر این موضوع می تواند افزایش متقاضی برای این ایمپلنت ها و همچنین تفاوت نقطه نظرات متخصصان و پزشکان در مورد عوارض استفاده از آن برای زنان باشد.

اکثر متخصصان از این نشست استقبال و عنوان کرده اند که با این نشست به روز ترین اطلاعات در مورد ایمپلنت های پستان در اختیار متخصصان قرار می گیرد و به طور مسلم زنان به اطلاعات و دانش بیشتری دراین زمینه نیاز دارند تا تصمیم گیری آگاهانه تری برای انتخاب خود که چه نوع ایمپلنتی استفاده کنند، داشته باشند.

در ایالات متحده آمریکا سالانه حدود 400 هزار زن ایمپلنت دریافت می کنند و اکثرا سیلیکون  حاوی محلول را انتخاب می کنند؛ جراحان می گویند این نوع سیلیکون به دلیل طبیعی تر جلوه کردن آن بیشتر مد نظر زنان است.اگرچه سه چهارم زنان از این ایمپلنت برای زیبایی بهره می برند اما یک چهارم مابقی زنان نیز پس از پشت سر گذاشتن جراحی های سرطان پستان برای بازسازی جراحت خود از این ایمپلنت بهره می گیرند.

ایمپلنت های سینه عمری نیستند و با هشدار و توصیه سازمان غذا و داروی امریکا FDA  باید پس از 8 تا 10 سال از بدن خارج و تعویض شوند.
عفونت، چروک، زخم، درد، تورم و پارگی می تواند از عوارض به کارگذاشتن این ایمپلنت ها در بدن باشد. ضمن آنکه FDA  هشدارداده است که ممکن است خطر بسیار کوچکی از لنفوم نادر، یک نوع سرطان را نیز موجب شود.

اما در این نشست قرار است شواهد کافی برای ارتباط ایمپلنت های سیلیکون با مشکلات دیگری مانند سیستم ایمنی و اختلالات بافت همبند بررسی شود.
 
برخی محققان گزارش داده اند  افرادی که دارای ایمپلنت سیلیکون هستند در مقایسه با زنان بدون ایمپلنت دارای میزان بالاتری از اختلالات سیستم ایمنی مانند سندرم سوزن، اختلال بافت همبند به نام اسکلرودرمی و ملانوما در پوست سر هستند. اما برای سایر مشکلات مانند فیبرومیالژیا در میان اعضای ایمپلنت میزان کمتری وجود دارد. مشکلات باروری مانند نقص های زایمان و زایمان نوزادان، اختلاف نظر وجود دارد. ضمن آنکه بروز بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید ظاهر به برند برخی ایمپلنت ها بستگی دارد و نمی توان به همه ی ایمپلنت های تعمیم داد.
 
 
کد مطلب : ۲۲۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما