۲

هر سال 2500 نفر به جمعیت بیماران کلیوی کشور افزوده می‌شود

استان های جنوبی کشور به دلیل شرایط آب و هوایی و آب شرب بیشترین تعداد بیماران کلیوی را در خود جای داده اند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۲۲۲۵
هر سال 2500 نفر به جمعیت بیماران کلیوی کشور افزوده می‌شود
سالم خبر: عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران اعلام کرد: هرسال حدود دو هزار و 500 نفر بیمار به جمعیت بیماران کلیوی کشور افزوده می شود.

محمدسعید الموسوی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 30 هزار بیمار نیازمند به پیوند کلیه در کشور وجود دارند، گفت: هر سال به میزان 20 درصد به تعداد بیماران کلیوی افزوده می شود که انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران به عنوان خط مقدم کمک به بیماران و یک اپراتور بین پزشکان و بیماران هماهنگی های لازم را انجام می دهد.

وی بیشترین تعداد بیماران کلیوی را در استان های جنوبی کشور عنوان کرد که به دلیل شرایط آب و هوایی و آب شرب تعداد این بیماران در این استان ها نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر است.

عضو هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در خصوص روند درمان بیماری کلیوی بیان داشت: بیماران کلیوی چه در شرایط دیالیزی و شرایط پیوند هیچ گاه به طور کامل بهبود نخواهند یافت ضمن آنکه در این بین افراد نیاز به یکسری مراقبت و پروسه های درمانی دارند که دیالیز بدترین بخش درمان و پیوند کلیه آسان ترین بخش درمان در بیماران کلیوی است.

گرانی دارو فشار مضاعف بر بیماران کلیوی

الموسوی با اشاره به نقش دارو بر بیماران کلیوی گفت: بیماران کلیوی از لحظه پیوند نیاز به داروهای سرکوب کننده ایمنی دارند تا کلیه پیوند را پس نزند این در حالیست که در شرایط کنونی گرانی داروها فشار مضاعفی بر زندگی بیماران کلیوی وارد آورده است.
وی افزود: قرار بود سهم پرداختی بیماران کلیوی در تهیه داروهای خود 90 درصد باشد اما به دلیل افزایش نرخ دارو ، سهم بیمار به تناسب آن افزایش یافته است که این فشاری مضاعف بر این افراد است.

عضو هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران ادامه داد: بیماران کلیوی با توجه به نوع پیوند و شرایط بدن از داروهای ایرانی وخارجی استفاده می کنند. اما چه داروی خارجی و چه داروی ایرانی، باید داروی با کیفیت تجویز شود تا پیوند کلیه، دیالیز و... اثرگذار باشد.

نیازمندی هادر زمینه دیالیز و پیوند کلیه رو به افزایش است

الموسوی با بیان اینکه نیازمندی های ما در زمینه دیالیز و پیوند کلیه روند رو به افزایشی دارد، گفت: بررسی ها نشان می دهد  آمار مبتلایان به نارسایی های کلیوی به شدت رو به افزایش است و نیازمندی های ما در زمینه دیالیز و پیوند کلیه همچنان روند افزایشی دارد که سبک زندگی در رژیم غذایی وکاهش تحرک مردم موجب افزایش بیماری های کلیوی، دیابت و غدد در ایران شده است.

وی افزود: بهبود بیماران کلیوی در گروی تامین امکانات درمانی است و پزشک هم جزیی از پروسه درمان است. موضوع مهمی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم، کمبود داروهای مورد نیاز بیماران کلیوی است.گاهی این داروها در داروخانه ها موجود است و گاه موجود نیست.

نقش انجمن های خیریه 

عضو هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران درباره نقش انجمن های خیریه در ارائه خدمات به بیماران کلیوی اعلام کرد: فعالیت سازمان ها و انجمن های خیریه در ارائه خدمات به بیماران دیالیزی بی تردید بار سنگینی از دوش دولت در این بخش برداشته است، اما متاسفانه با وجود افزایش نرخ مواد مصرفی دیالیز و سایر ملزومات و هزینه های پرسنلی در سال های اخیر همچنان تعرفه این مراکز با k19 محاسبه می شود.

الموسوی ادامه داد: این انجمن به عنوان قدیمی‌ترین تشکل خیریه و بزرگترین انجمن تخصصی در این حوزه با داشتن بیش از 200 شعبه در سراسر کشور آمادگی دارد بدون هیچ چشم‌داشت مادی همه خدمات لازم در این زمینه را به نیازمندان واقعی پیوند کلیه ارائه کند.
 
 
کد مطلب : ۲۲۲۵
نام شما

آدرس ايميل شما