۰
رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت:

واکسن آنفولانزای روسی در هاله ای از ابهام

معاونت دارویی سازمان غذا و دارو در خصوص تائید واکسن روسی مختار و مصرف کننده است اما وزارت بهداشت این واکسن را تائید نمی کند
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۱۸۲
واکسن آنفولانزای روسی در هاله ای از ابهام
سالم خبر: مسوولان و متخصصان وزارت بهداشت در حالی تاکید می کنند که واکسن آنفولانزای روسی مورد تائید سازمان بهداشت جهانی و کمیته کشوری نیست که معاونت دارویی سازمان غذا و دارو در سخنانی این واکسن را تائید کرده و مصرف آن را بدون مشکل می داند که با این اظهار نظرهای متناقض از سوی مراجع دارویی و بهداشتی موضوع واکسن های روسی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

چندی پیش معاونت دارویی سازمان غذا و دارو مصرف واکسن آنفولانزای روسی را مورد تایید قرارداد وطی اظهاری رسمی این نظر خود را اعلام کرد اما مسوولانی دیگر در وزارت بهداشت، و درمان و آموزش پزشکی  خبر فوق را غیررسمی دانستند.

محمود سروش رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت در گفت و گو با سالم خبر گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت بخش تهیه و مصرف کننده دارد تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی و کمیته کشوری واکسن آنفولانزای روسی را تائید نکند  این اداره نیز نمی تواند مصرف واکسن روسی را تائید کند و هرگونه اخباری مبنی بر تائید این واکسن را غیررسمی می دانیم.

وی
افزود: معاونت دارویی سازمان غذا و دارو در خصوص تائید واکسن روسی مختار و مصرف کننده است اما وزارت بهداشت این واکسن را تائید نمی کند.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت ادامه داد: ما همچون سال گذشته واکسن مورد تائید خود را قبول و تهیه و توزیع می کنیم.

عدم تائید واکسن روسی رسمی و تائید آن غیر رسمی است

از سوی دیگر محمد مهدی اصلانی هیئت مدیره انجمن میکروب شناسی  با بیان اینکه عدم تائیدیه واکسن روسی از سوی وزارت بهداشت رسمی است، اعلام کرد: برخی از واکسن های عمومی اجباری است و در داخل کشور تولید می شود. همچنین برخی واکسن ها همچون HPV و... موردی مصرف می شود و نیازی به واکسینه شدن همه افراد جامعه نیست. اما واکسنی که وزارت بهداشت تائید نکند را قبول نداریم.

وی بر استاندارد سازی واکسن تاکید کرد و گفت: اگر قرار است از یک واکسن استفاده کنیم، واکسن باید استاندارد باشد و مردم باید به طور حتم بر برچسب روی واکسن دقت لازم را داشته باشند که از نوع  روسی نباشد در غیر اینصورت هیچ مسولیتی پذیرفته نمی شود.
 
 
 
کد مطلب : ۲۱۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما