۰
به گزارش جامعه مطالعات آلرژی در  امریکا:

بیشترین مبتلایان آلرژی در سراسر جهان کودکان ۶ تا ۷  سال هستند

سالانه ۲۵۰ هزار نفر در جهان به دلیل بیماری آسم و حمله های تنفسی جان خود را از دست می دهند
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۸۶۰
بیشترین مبتلایان آلرژی در سراسر جهان کودکان ۶ تا ۷  سال هستند
سالم خبر: براساس آخرین گزارش ها سالانه ۲۵۰ هزار نفر در جهان درحالی به دلیل بیماری آسم و حمله های تنفسی ناشی از آن جان خود را از دست می دهند که در صورت تشخیص به موقع در مراحل نخست آلرژی و دریافت درمان های لازم در زمان مناسب می توانستند به زندگی خود ادامه دهند.
 
به گزارش سالم خبر، بیماری آلرژی در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد از جمعیت جهان را درگیر کرده است . شرایط زیست محیطی و افزایش انتشار گازهای آلاینده در دنیا هم تاثیر زیادی روی افزایش ابتلای مردم به انواع آلرژی ها و به دنبال ان بیماری آسم داشته است.
 
ابتلا به  آلرژی و اسم در کشورهای صنعتی بیش از کشورهای در حال توسعه است و دلیل این مساله شرایط زندگی مردم ، توجه بیشتر به مساله آلودگی ها و تلاش برای دور شدن تمامی میکروبها از زندگی و در نهایت  افت عملکرد سیستم ایمنی بدن انها است . در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۰ درصد از کودکان و ۱۰ درصد از بزرگسالان در کشورهای صنعتی با بیماری آلرژی دست به گریبان بودند.
 
به گزارش جامعه مطالعات آلرژی در  امریکا ،۲۵ میلیون نفر در این کشور به آلرژی مبتلا هستند در حالی که شمار مبتلایان به آلرژی در کشور چین به ۱۰۰ میلیون نفر، در اتحادیه اروپا به ۳۰ میلیون نفر و دربریتانیا به ۵ میلیون نفر می رسد.
 
در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۳۴ میلیون نفر در دنیا  به آسم مبتلا بودند. ۱۴ درصد از کودکان دنیا نشانه های آسم را بروز دادند و ۸.۶ درصد از جوانان هم بارها در طول زندگی خود با بیماری آسم مواجه شدند.
 
 توزیع سنی و منطقه ای آلرژی
 
در اغلب مناطق دنیا احتمال ابتلای افراد ۶ تا ۷  سال به انواع آلرژی ها بیشتر از افراد ۱۳ تا ۱۴ سال  است. گستره ابتلا به آلرژی در میان نوجوانان ۱۳ تا ۱۴ سال از ۲۴.۶ درصد در کلمبیا تا ۰.۲  درصد در چین است . به این معنا که درمیان کشورهای مورد مطالعه کلمبیا بالاترین نرخ ابتلا به آلرژی در کودکان را دارد و چین پایین ترین نرخ را به خود اختصاص داده است. نرخ ابتلای نوجوانان به انواع الرژی ها در بریتانیا برابر با ۱۰.۶ درصد اعلام شده است.
 
از سوی دیگر گستره ابتلا به آلرژی در کودکان۶ تا ۷ سال  از ۲۲.۵ درصد در اکوادور تا ۰.۹ درصد در هند است  و در بریتانیا ۱۶ درصد از کودکان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.
 
مطالعات نشان داده است بالاترین شیوع این بیماری در میان کودکان ۶ تا ۷ سال در کشورهای اقیانوسیه است در حالی که کمترین نرخ به کشور هند ، کشورهای شرق مدیترانه و  اروپای شرقی و شمالی اختصاص دارد. از سوی دیگر بالاترین شیوع این بیماری در میان نوجوانان ۱۳-۱۴ سال در کشورهای آفریقایی و کمترین شیوع در میان نوجوانان اروپای شرقی و شمالی است.
 
به عنوان مثال در امریکای شمالی  ۱۰.۵ درصد از کودکان ۶ تا ۷ سال به آلرژی مبتلا می شوند در حالی که نرخ ابتلا به آلرژی در نوجوانان ۱۳و ۱۴ سال ۷.۶ درصد است. در امریکای لاتین ۱۰ درصد از کودکان و ۸.۲ درصد از نوجوانان به این بیماری مبتلا می شوند و در افریقا ۹.۳ درصد از کودکان و ۱۲.۸ درصد از نوجوانان این بیماری را تجربه می کنند. کشورهای افریقایی، کشورهای شرق مدیترانه  و هند  از جمله مناطقی هستند که ابتلای نوجوانان به آلرژی در آنها بیش از کودکان است.
 
شیوع آلرژی در دنیا
نرخ ابتلای نوجوانان۱۳-۱۴ سال (درصد) نرخ ابتلای کودکان ۶-۷ سال (درصد) نام منطقه
۷.۶ ۱۰.۵ امریکای شمالی
۸.۲ ۱۰ امریکای لاتین
۱۲.۸ ۹.۳ افریقا
۶.۹ ۸.۲ اروپای غربی
۵.۳ ۶.۵ اروپای شمالی و شرقی
۶.۳ ۴.۳ شرق مدیترانه
۳.۸ ۳ هند
۵.۳ ۱۰.۳ آسیا-پاسیفیک
۹.۸ ۱۵.۶ اقیانوسیه
 
 
کد مطلب : ۱۸۶۰
برچسب ها
آلرژی آسم کودکان
نام شما

آدرس ايميل شما