۰

بریتانیا برای تسهیل در اهدای عضو به بیماران قانون ها را تغییر می‌دهد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۸۴۸
بریتانیا برای تسهیل در اهدای عضو به بیماران قانون ها را تغییر می‌دهد
سالم خبر: بریتانیا قصد دارد تعداد اهداکنندگان عضو به بیماران و نیازمند به عضو حیاتی را با تغییر قوانین رضایت و و تسهیل در صدور مجوز برای اهدای عضو افراد متوفی، افزایش دهد.

به گزارش سالم خبر از رویترز این تغییرات قرار نیست در تصمیم گیری خانواده هایی که به طور قطع در مورد اهدای اعضای فرد متوفی خود تصمیم گرفته اند دخالتی داشته باشد

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که قانون جدید برای معرفی چارچوب جدید اهدای عضو و بافت در پارلمان اواخر امسال مورد بحث قرار می گیرد.

براساس این اعلام گفته شده است که تدوین کنندگان این قانون امیدوارند با تصویب قانون جدید جان 700 نفر نیازمند به عضو جدید در سال نجات داده شوند.

اگر چه قانون جدید نیز شامل استثنائاتی از جمله افراد زیر 18 سال، افراد دچار عقب ماندگی ذهنی و کسانی که حداقل 12 ماه  قبل از مرگ در انگلستان زندگی نکرده اند، می شود.
اسکاتلند یک سیستم فعال برای رایزنی و اخذ رضایت احتمالی از خانواده ها و بازماندگان متوفی راه اندازی شده است و در حال فعالیت است.

حدود 6 هزار نفر در بریتانیا در فهرست انتظار پیوند عضو قرار دارند که بیش از 400 نفر از آنان در طول سال گذشته همچنان در انتظار عضو جدید جان خود را از دست داده اند.
 
 
کد مطلب : ۱۸۴۸
نام شما

آدرس ايميل شما