۰
سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تشریح کرد:

چرا داروی ام‌اس گران شده است؟

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۱۱۰۲۷
چرا داروی ام‌اس گران شده است؟
سالم‌خبر: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره علت افزایش قیمت داروهای وارداتی بیماران ام اس گفت: با توجه به سیاست‌های کشور و به خصوص مبنی بر حمایت از تولید داخل، سازمان‌های بیمه‌گر نمونه‌های تولید داخل دارو‌ها را مبنای پوشش قرار داده است. در مورد دارو‌های وارداتی، مابه التفاوت قیمت خارجی و داخلی توسط بیمار پرداخت می‌شود.
 
سید حیدر محمدی، ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از دارو‌های این بیماران تولید داخلی نداشت و وارداتی بود، سازمان‌های بیمه گر قیمت وارداتی را تحت پوشش قرار می‌دادند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از دارو‌های وارداتی در داخل تولید می‌شود، پوشش بیمه برای نمونه تولید داخلی قرار می‌گیرد، بنابراین بیمارانی که نمونه وارداتی دارو را مصرف می‌کنند باید ما به التفاوت قیمت را پرداخت کنند.

محمدی با بیان اینکه دارو‌های مشابه تولید داخل نباید واردات داشته باشند، ادامه داد: چنانچه بیمار یا پزشک اصرار به استفاده از برند خاصی داشته باشد آن دارو با ارز نیمایی قابل تامین است اما طبیعی است که قیمت آن افزایش داشته باشد، بنابراین در مورد دارو‌های وارداتی، مابه التفاوت قیمت خارجی و داخلی توسط بیمار پرداخت می‌شود.
کد مطلب : ۱۱۰۲۷
نام شما

آدرس ايميل شما