۰

داروی کرونای آسترازنکا از واکسن اثربخش‌تر است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۱۰۱۵
داروی کرونای آسترازنکا از واکسن اثربخش‌تر است
سالم‌خبر: شرکت آسترازنکا اعلام کرد که داروی جدید درمان کرونای این داروسازی، طی سه روز پس از شروع علائم ابتلا به کووید-19 شدید یا مرگ ناشی از آن را تا 88 درصد کاهش می‌دهد.

آسترازنکا همچنین عنوان کرده است که کوکتل آنتی‌بادی پیشگیرانه آن حداقل به مدت ۶ ماه در بدن ماندگار بوده و از واکسن تولید شده توسط این مجموعه موثرتر است.

آسترازنکا پیشروی خود را در رقابت برای توسعه و عرضه داروی پیشگیری‌کننده کووید ۱۹ تثبت کرد؛ این دارو به
صورت شات در بازو تزریق می‌شود.

براساس داده‌های کارآزمایی با دارویی به نام AZD۷۴۴۲ که به صورت یک دوز ۳۰۰ میلی‌گرمی به شرکت‌کنندگان داده شد، خطر ابتلا به کووید ۱۹ علامت‌دار طی ۶ ماه تا ۸۳ درصد کاهش یافت. در گروه آزمایشی این آزمایش هیچ مورد مرگ یا عفونت شدیدی ثبت نشده است.

منه پانگالوس، معاون اجرایی شرکت آسترازنکا، در این خصوص اظهار کرد: این داده‌های جدید به شواهد رو به رشدی می‌افزاید که از ظرفیت AZD۷۴۴۲ پشتیبانی می‌کنند. ما در
حال پیشرفت پرونده‌های نظارتی در سراسر جهان و مشتاقانه منتظر ارائه یک گزینه مهم جدید در برابر  سارس کوو ۲ هستیم.

این شرکت انگلیسی سوئدی موافقت کرده ۷۰۰ هزار دوز AZD۷۴۴۲ را در صورتی که سازمان غذا و دارو اجازه استفاده اضطراری بدهد، به دولت ایالات‌ متحده عرضه کند. این شرکت توافقات مشابهی با سایر کشورها نیز دارد.

این دارو با استفاده از ترکیبی از ۲ آنتی‌بادی ساخته می‌شود که از سلول‌های B ایمنی اهدا شده بیمار در حال بهبودی از کووید ۱۹
منشاء می‌گیرد.

این درمان را می‌توان در افرادی که به خوبی به واکسن‌ها پاسخ نمی‌دهند مانند بیماران سرطانی استفاده کرد. حدود ۲ درصد از افراد در معرض خطر عدم ایجاد آنتی‌بادی کافی به دنبال تزریق واکسن کووید ۱۹ هستند.

بر اساس داده‌ها به نظر می‌رسد این دارو از واکسن کووید ۱۹ نسل اول این شرکت موثرتر باشد.

نتایج مطالعه زویی کووید در بریتانیا نشان داد که اثربخشی واکسن آسترازنکا پس از چهار تا پنج ماه به حدود ۶۷ درصد کاهش می‌یابد.
کد مطلب : ۱۱۰۱۵
نام شما

آدرس ايميل شما