۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی :

مخالفان واردات واکسن و دارو جانی اند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۱۰۰۵
مخالفان واردات واکسن و دارو جانی اند
سالم خبر: باید هر فردی که مانع دسترسی مردم به دارو و واکسن کرونا شود را به دلیل ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و «قتل عمد» تحت تعقیب داخلی و بین‌المللی قرار داد تا بدانند ملت بی پناه نیست.

به گزارش سالم خبر، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «خط و نشان کشیدن های برخی مسئولان و مافیای داروی کشور برای ممانعت از ورود قرص درمانی کرونا به کشور شروع شده! باید هر فردی که مانع دسترسی مردم به دارو و واکسن کرونا شود را به دلیل ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و «قتل عمد»تحت تعقیب داخلی و بین المللی قرار داد تا بدانند ملت بی پناه نیست.»

جدیدترین قرص‌ خوراکی تولیدشده کرونا با اثربخشی ۸۹ درصدی در مبتلانشدن به نوع حاد و مرگ بر اثر این بیماری، پاکسلوید «Paxlovid» تولیدی شرکت فایزر آمریکاست که با هدف دسترسی گسترده در دنیا، خط تولید آن قرار است از سوی نهاد عام‌المنفعه MPP سازمان ملل متحد به ۹۵ کشور جهان از جمله ایران واگذار شود اما ایران برای راه‌اندازی خط تولید آن چندین شرط دارد.

به گفته یک مقام مسئول در وزارت بهداشت راه‌اندازی خط تولید و دسترسی به قرص فایزر ایرانی نیاز به چهار شرط دارد؛ تأیید کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو، بر هم نخوردن نظام دارویی کشور، جمع‌بندی حقوق مالکیت فکری و ثبت در فهرست دارویی کشور.
کد مطلب : ۱۱۰۰۵
نام شما

آدرس ايميل شما