۰

واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی کودکان

تاریخ انتشار :
شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۰۷۹۹
واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی کودکان
سالم خبر: مستندات علمی کارآزمایی بالینی این واکسن برای آزمایش روی کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل شده و کارآزمایی پس از اخذ مجوز انجام می‌شود.

به گزارش سالم خبر، پیام طبرسی متخصص بیماری های عفونی روز شنبه اظهار داشت: طرح مطالعاتی به همراه مستندات علمی این موضوع تهیه و تحویل وزارت بهداشت شده است که  پس از اخذ مجوز روی کودکان آزمایش بالینی اجرا می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این طرح مطالعاتی بتوان از نگرانی خانواده ها کاست و زمینه واکسیناسیون کودکان با شرایط بهتری در کشور فراهم کرد.

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن" به اخذ مجوز استفاده اضطراری واکسن اسپایکوژن اشاره کرد و گفت: شرکت سیناژن پس از اخذ مجوز اضطراری تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز این واکسن تولید کرده و تحویل وزارت بهداشت داده است.

طبرسی، ظرفیت ماهانه تولید این واکسن را  سه میلیون دز اعلام کرد و گفت: این مجموعه به همراه چند تولید کننده داخلی دیگر با تمام توان در تلاش است تا زمینه تامین بخشی بیشتر از واکسن مورد نیاز کشور را فراهم کند.

وی تعداد دزهای تزریقی واکسن اسپایکوژن را ۲ دز عنوان کرد و اظهارداشت: این دزها به فاصله سه هفته به داوطلبان تزریق می شود.

 واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است

فاز پیش‌بالینی و فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن "اسپایکوژن" در استرالیا انجام شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت این کشور قرار گرفت، فازهای دوم تست انسانی در ایران انجام شد و مجوز اضطراری از کمیته ملی اخلاق  ایران ایران دریافت کرد.

نتایج فاز دوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن نشان داد این واکسن بیش از ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و آنتی بادی خوبی در بدن به وجود می‌آورد.
کد مطلب : ۱۰۷۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما