۰

خط تولید اسپایکوژن منطبق با استاندارد GMP اتحادیه اروپا است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۱۰۷۳۰
خط تولید اسپایکوژن منطبق با استاندارد GMP اتحادیه اروپا است
سالم خبر: وکسین استرالیا، یک شرکت تحقیقاتی در زمینه توسعه واکسن‌های جدید است که تاکنون نیز روی واکسن‌های متعددی از جمله واکسن هپاتیت، سارس و آنفلوانزا اقدامات توسعه‌ای داشته است.

به گزارش سالم خبر، هاله حامدی فر عضو اتاق بازرگانی تهران و مدیرعامل شرکت سیناژن که در همکاری با شرکت استرالیایی اقدام به ساخت این واکسن مشترک کرده در توضیحاتی از صدور مجوز برای وارد شدن واکسن اسپایکوژن به روند واکسیناسیون ایران خبر داد.

حامدی‌فر با بیان اینکه، وکسین از نظر ساختاری شرکتی به مانند بیون‌تک است که  این شرکت آلمانی تکنولوژی ساخت واکسن کرونا را با مشارکت فایزر به مرحله تولید رساند، افزود: شرکت وکسین، فاز مطالعات حیوانی واکسن کووید-۱۹ را در استرالیا به سرانجام رساند و پس از کسب نتایج مثبت این فاز، مجوز برای فار آزمایش انسانی آن در استرالیا صادر شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه افزود: به دنبال ارائه نتایج فاز حیوانی و تست انسانی این واکسن به شرکت سیناژن و بر اساس آنکه تکنولوژی ساخت آن بر مبنای پروتئین نو ترکیب است و با زیرساخت‌های فنی و تولیدی در سیناژن مطابقت داشت، همکاری برای مطالعه فاز ۲ و ۳ در ایران و تولید آن در سیناژن آغاز شد.

حامدی‌فر با این توضیح که فاز ۲ و ۳ آزمایش انسانی این واکسن در ایران به سرانجام رسید، افزود: تکنولوژی ساخت این واکسن به طور کامل به ایران انتقال داده شد و در حال حاضر هیچ‌گونه وابستگی تکنولوژیک برای این واکسن نداریم. اسپایکوژن یک واکسن مشترک است که با تکنولوژی اولیه توسعه‌یافته در شرکت واکسین استرالیا و تولید در شرکت داروسازی سیناژن در حال حاضر به تولید رسیده است.

مدیرعامل سیناژن به سایت اتاق تهران گفت: ظرفیت تولید اسپایکوژن در ایران، ۳ میلیون دوز در ماه است که بر اساس نیازی که وزارت بهداشت اعلام کند قادر به تامین و تحویل این واکسن هستیم. به گفته وی، با توجه به آنکه واکسیناسیون کشوری توسط وزارت بهداشت انجام می‌گیرد و تمامی واکسن‌های کرونا تولیدی یا وارداتی باید توسط وزارت بهداشت خریداری و در طرح واکسیناسیون کشوری به مردم تزریق شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با این توضیح که خط تولید اسپایکوژن در شرکت سیناژن منطبق با استاندارد GMP اتحادیه اروپا است، افزود: همزمان با آغاز مراحل تولید این واکسن، در سیناژن تلاش کردیم تا تمامی الزامات کیفی و مستندسازی‌های مربوط به تولید را رعایت کنیم و بتوانیم تاییدیه‌های بین‌المللی را برای اسپایکوژن دریافت کنیم. با این حال، اولویت سیناژن فعلا تامین نیاز واکسن کرونا برای بازار داخل و مردم ایران است و هر زمان که ظرفیت مازاد داشته باشیم برای صادرات این واکسن نیز اقدام می‌کنیم.
کد مطلب : ۱۰۷۳۰
نام شما

آدرس ايميل شما