۰
سید حیدر محمدی مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

واکسن چندانی به ما تحویل داده نشده است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۱۰۱۲۷
واکسن چندانی به ما تحویل داده نشده است
سالم‌خبر: سید حیدر محمدی مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در نشست کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مردم تصور می کنند ما واکسن را دریافت می کنیم و تزریق نمی کنیم در حالی که به این شکل نیست و واکسنی به ما تحویل
داده نشده است. 

براساس آخرین اطلاعات از شرکت شفافارمد مقرر شده هفته ای حداقل 600 هزار دوز واکسن کووایران به وزارت بهداشت تحویل نمایند یعنی ماهانه 2 میلیون و 400 هزار دوز، تا این لحظه 370 هزار دوز تحویل داده شد و 200 هزار دوز در انبار است.

وی
ادامه داد: شرکت های تولیدکننده در تلاش هستند اما مردم صبر و حوصله ندارند و منتظر واکسن هستند و به ما انتقاد دارند؛ سازمان برنامه و بودجه باید قرارداد پیش خرید واکسن را تقبل کند.

مدیرکل دارو و غذای وزارت بهداشت با بیان اینکه مشکلات شناسه
گذاری باید رفع شود تا تولید افزایش یابد، گفت: در مورد واکسن میلاد نور اطلاعات ما 200 هزار دوز در ماه است و اگر بیشتر می توانند تولید کنند در نامه ای باید به ما اطلاع دهند.

وی ادامه داد: اسحاقی رئیس موسسه رازی قول تحویل ماهانه 2 میلیون دوز
از مهرماه را دادند، در این رابطه تنها برکت 580 هزار دوز به ما تحویل داده بناست به صورت هفتگی تحویل دهد. مردم تصور می کنند ما واکسن را دریافت می کنیم و تزریق نمی کنیم در حالی که به این شکل نیست و واکسنی به ما تحویل داده نشده است. 
 
کد مطلب : ۱۰۱۲۷
نام شما

آدرس ايميل شما